Tie síce dokážu zvládnuť samotný parkovací manéver, nie však bez pomoci vodiča. Ten musí ovládať pohyb auta plynom a brzdou. Volvo sa pozerá do vzdialenejšej budúcnosti. Jeho systém má vodiča celkom odbremeniť od útrap parkovania vrátane hľadania miesta, samotného manévru, ale aj odjazdu.
Funguje to asi tak, že vodič vystúpi z vozidla pred parkovacím domom a pomocou aplikácie mobilného telefónu vydá príkaz na zaparkovanie. Potom môže odísť za svojimi povinnosťami. Od tejto chvíle bude vozidlo samo hľadať parkovacie miesto a aj zaparkuje, vypne motor a zamkne. Pri odchode je postup rovnaký, len v opačnom poradí. Vodič si vozidlo privolá pomocou aplikácie na miesto, kde z neho vystúpil.
Zdá sa vám to príliš uletené? Volvo netvrdí, že sa systém objaví v predaji už zajtra, ale nevidí ani technické prekážky, prečo by autá nemohli byť takýmto systémom v budúcnosti vybavené. Autonómne parkovanie však bude potrebovať okrem samotných senzorov a kamier na vozidle, ktoré budú jeho očami, aby zabránili kontaktu s inými vozidlami, chodcami či prekážkami, aj inteligentnú infraštruktúru. S vozidlom bude komunikovať a informovať ho, kde nájde najbližšie voľné parkovacie miesto a pomôže mu tiež s navigáciou. Technológia je ešte stále vo vývoji. Prvým krokom k plne autonómnemu parkovaniu bude preto nový parkovací asistent , ktorý sa objaví v novej generácii Volva XC90 koncom budúceho roka. Pravdepodobne pôjde o systém, kde vodič nájde parkovacie miesto a až potom vystúpi a nechá vozidlo zaparkovať. Podobnú technológiu už demonštroval pred približne troma rokmi Volkswagen. Jeho Park Assist Vision namontovaný v Passate, dokázal zaparkovať a vyparkovať vozidlo bez vodiča. V ponuke sa však zatiaľ neobjavil.