Spoločnosť Nokian Tires vyvinula koncepčnú pneumatiku, ktorá má odstrániť hneď niekoľko nevýhod pneumatík s hrotmi. Tie sa vo väčšine krajín nemôžu používať, pretože ničia povrch vozoviek a navyše zhoršujú jazdné vlastnosti vozidiel na bežných cestách. Ich výhody sa prejavia len na snehu a ľade, kde je efekt podobný použitiu snehových reťazí.
Nokian však stvoril hybridnú pneumatiku, ktorá má hroty ukryté. Vysunú sa len v prípade potreby. Technológiu výsuvných hrotov demonštrovala fínska spoločnosť na zimnej hrotovej pneumatike Hakkapeliitta 8 SUV. Na rozdiel od bežného prevedenia je vybavená hrotmi, ktoré sú v normálnom stave umiestnené v kovových puzdrách zapustených v dezéne. V takomto neovplyvňujú jazdné vlastnosti vozidla na suchých a mokrých cestách.
V prípade potreby sa ale z puzdier vysunú pevné kovové hroty nad obrys pneumatiky. To zabezpečí perfektnú trakciu na snehu a ľade. Ako systém pracuje ale Nokian zatiaľ nespresnil. Otázny je najmä princíp vysúvania ale aj to, ako sa budú puzdra správať s ubúdajúcou vrstvou dezénu z dôvodu opotrebenia. Napokon, Nokian ani netají, že ide zatiaľ len o experiment bez záväzných termínov sériovej výroby.
Ak by však takéto pneumatiky Nokian priviedol až do komerčného štádia, bolo by to už jeho druhé prvenstvo v histórii pneumatikárskeho priemyslu. Práve táto fínska značka totiž presne pred osemdesiatimi rokmi, teda v roku 1934, predstavila prvé pneumatiky určené špeciálne pre podmienky severskej zimy. „Ako priekopníci vo svete zimných pneumatík chceme ukázať, že je možné skombinovať pneumatiku s hrotmi a bez hrotov,“ povedal Matti Morrini, technický riaditeľ Nokianu.