História týchto kupé siaha do roku 1962. Vtedy prišla automobilka s prvou generáciou CS, ktorého karoséria vznikla v talianskej dielni Bertone. V roku 1965 nasledovalo BMW 2000 CS slávneho Wilhelma Hofmeistera a do tretice, v roku 1968, tretia generácia z pera taliana Giovanniho Michelottiho, ktorá bola modernizáciou pôvodného kupé.
David Obendorfer sa pri tvorbe konceptu CS Vintage inšpiroval najmä poslednou z nich. Pri návrhu vychádzal z možností platformy súčasného kupé BMW radu 6. Obliekol ho však do pôsobivého retro kabáta. Atmosféra šesťdesiatych rokov dýcha cez úzke a vysoké „ľadvinky“ so žraločím sklonom. Svetelná technika na báze LED diód sa však spolieha na súčasné technológie.
Z profilu vám zas CS Vintage pripomenie jednoduchým pontónom a širokým zadným stĺpikom starší trojkový kabriolet s nasadeným hard-topom. V tomto prípade však ide jednoznačne o kupé s neodmysliteľným „Hofmeister knick“ na zadnom stĺpiku a bezrámovou konštrukciou okien. Aj zadné LED svetlá sú vzájomne prepojené úzkym skleneným pásom. Výfuky sú citlivo integrované do nárazníka.
Interiér s drevenou palubnou doskou a trojramenným volantom je priam minimalistický. Ale zdanie klame. Štvorica kruhových ukazovateľov je totiž vyzbrojená TFT displejmi. Nechýba ani multimediálne rozhranie iDrive s otočným ovládačom na stredovom tuneli a veľkou obrazovkou, ktorá je v pasívnom stave prekrytá dreveným panelom.
Za takýto dizajn by sa nemuselo hanbiť ani samotné BMW, bohužiaľ, CS Vintage existuje len vo virtuálnej podobe a nie je ani pravdepodobné, že by sa to mohlo zmeniť.