Novinka predstavená na autosalóne v Pekingu pochádza od čínskeho koncernu FAW. Ten je už desaťročia dvorným dodávateľom reprezentatívnych limuzín pre čínske vládne, stranícke či armádne špičky. Aj preto neprekvapí, že značka Hongqi znamená v preklade Červená vlajka. Tamojším boháčom by to však nemalo prekážať.
Po predstavení limuzíny Hongqi H7 v roku 2012, ktorou FAW odštartoval novú kapitolu svojej histórie, zamieril ešte vyššie. V Pekingu ukázal skutočný „čínsky rolls“. Luxusný koráb s dĺžkou 5,5 metra poháňa 12-valcový motor s objemom šiestich litrov a výkonom 296 kW. Nechýba dokonca hydropneumatické pruženie ani permanentný pohon oboch náprav.
Kam Hongqi L5 patrí, naznačuje aj svojím konzervatívnym dizajnom a okázalou hmotnosťou 3,2 tony. O odbyt sa čínsky výrobca rozhodne neobáva. Prvý exemplár vraj už predal súkromnému záujemcovi, ktorý bol ochotný „vysoliť“ za L5 rovných 800 000 dolárov. No ak by aj lokálpatriotizmus tamojšej podnikateľskej elity zlyhal, FAW má oporu v komunistickom režime.
Ten totiž chystá veľkú obnovu svojho reprezentačného vozového parku. Do plachiet fúka novej limuzíne aj nariadenie čínskej vlády, ktoré zakazuje predstaviteľom dôležitých štátnych funkcií využívať vozidlá zahraničných značiek, najmä Audi, ktoré bolo u tamojšej „smotánky“ veľmi populárne. Presadnúť bude teda musieť do vozidiel domácej výroby. A do akých iných, ak nie práve do Hongqi.
Veď táto značka je úzko spojená s čínskymi straníckymi špičkami. Tamojší „papaláši“ sa vo vozidlách s červenou vlajkou vozili už od roku 1958. Výrobca Hongqi využíval od začiatku zahraničnú techniku, napríklad vozidiel Simca, Chrysler, Lincoln, Mercedes či Toyota. Teraz sa však už čoraz viac spolieha na vlastný vývoj a produkty.