Nissan Pulsar: Všetko, čo vieme o novej 'Almere'

Konečne. Po siedmich rokoch sa Nissan vracia do nižšej strednej triedy novým hatchbackom. Jeho želiezkom v ohni sa stane Pulsar. Konkurenti s ním budú musieť rátať. Toto už nie je nudná Almera. Predaj odštartuje ešte tento mesiac.

17.09.2014 06:00
debata (2)
Dizajn Pulsaru vychádza čiastočne zo štúdie... Foto: Nissan
Nissan Pulsar Dizajn Pulsaru vychádza čiastočne zo štúdie Invitation. Nemá síce taký športový strih, ale atraktivita mu rozhodne nechýba. Najvyššia úroveň Tekna prináša štandardne celodiódové svetlá

V roku 2007 urobil Nissan veľmi odvážny krok. Z trhu stiahol hatchback Almera, ktorý neskôr nahradil „bezpohlavnou“ Tiidou, pôvodne určenou najmä pre juhoamerický trh. Bolo to čosi podobné, akoby Volkswagen prestal dobrovoľne vyrábať Golf a priestor nechal konkurencii. Lenže za tie roky sa toho veľa udialo. Japonská automobilka sa vďaka bestselleru Qashqaiu vyhrabala z červených čísiel a dnes je v extra kondícii. Na trhu má nový Note, nový Qashaqai, crossover Juke a tiež veľký X-Trail. A k tomu všetkému pridáva ďalšie eso – nový hatchback. Je ním Nissan Pulsar, ktorým sa chce vrátiť medzi elitu nižšej strednej triedy.

Nissan ho vyvinul v Európe a len pre Európu. Konkurovať má Volkswagenu Golf, Fordu Focus, Opelu Astra, Peugeotu 308, ale aj japonským súperom, akými sú Mazda 3, Honda Civic či Toyota Auris, čo nebude iste ľahké. No Nissan nenechal nič na náhodu. Už štúdiami Invitation či Resonance, ale aj novým Qashqaiom ukázal, že vie robiť atraktívny a najmä autentický dizajn. Pulsar nevynímajúc. Nový hatchback má solídny základ. Stojí totiž na novej platforme CMF2, ktorú zdieľa s crossoverom Nissan Qashqai a X-Trail. Aj preto patrí rázvorom s hodnotou 2 700 mm na úplný vrchol svojej kategórie. Podobne je to s dĺžkou 4 385 mm, kde mu len ťažko nájdete súpera.

Pulsar bude patriť medzi najväčšie modely vo... Foto: Nissan
Nissan Pulsar Pulsar bude patriť medzi najväčšie modely vo svojej triede. Na dĺžku má 4 385 mm a rázvor až 2 700 mm. To je podstatne viac ako ponúka napríklad Volkswagen Golf.

V porovnaní s Golfom je to takmer o 12 centimetrov viac. Dizajn vyznáva najnovšie trendy Nissanu, čo vidieť najmä na prednej maske evokujúcej Qashqai a Note. Celkové proporcie však akoby koketovali s triedou minivanov, presne ako štúdia Invitation, ktorá bola akousi ochutnávkou Pulsaru. Sériový model nemá síce taký športový strih, ale príbuznosť cítiť napríklad na riešení trojice bočných okien a na trojuholníkovom zadnom stĺpiku. Snaha patriť medzi najlepších je zjavná aj na ponuke moderných celodiódových svetiel, ktoré budú štandardom úrovne Tekna. Diódy, samozrejme, nájdeme aj v tých zadných.

Veľkorysé exteriérové rozmery sú prísľubom mimoriadne priestrannej kabíny. Nissan tvrdí, že Pulsar bude poskytovať najviac miesta v oblasti kolien a ramien vo svojej triede. Dokladá to údajom priestoru na nohy pre zadných cestujúcich s hodnotou 692 mm, ktorý nemá obdobu a patrí skôr do strednej než nižšej strednej triedy. Jednoducho na rozmeroch Nissan nešetril. Veľkosť kabíny však trochu obmedzila objem kufra. Batožinový priestor s objemom 385 litrov, ktorý možno sklopením zadných operadiel zväčšiť až na 1 395, je slušný, no rozhodne nepredstavuje rekord v triede. Prístup doň zabezpečuje široké výklopné veko.

Robustné proporcie Pulsaru sľubujú dostatok... Foto: Nissan
Nissan Pulsar Robustné proporcie Pulsaru sľubujú dostatok miesta na palube aj v interiéri.

Interiér Pulsaru je riešený pomerne konzervatívne, no nechýba tu nič, čo sa očakáva od moderných kompaktných hatchbackov. Centrom robustnej palubnej dosky je 5,8-palcový dotykový displej systému Nissan Connect slúžiaci potrebám komunikácie, zábavy, navigácie či systému monitorovania okolia vozidla Around View Monitor. Ďalší 5-palcový displej nájdeme priamo na prístrojovom paneli. Ten zobrazuje prevádzkové údaje, výstražné informácie či piktogramy navigačného systému. Pocit kvality dopĺňajú solídne materiály vrátane chrómových rámčekov prieduchov ventilácie či obklad stredovej konzoly z klavírnej černi.

Nissan je tiež pyšný na dverovú, masívne čalúnenú lakťovú opierku, so šírkou až 95 mm, a, samozrejme, na bohatú výbavu. V sérii základnej verzie Visia je šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, klimatizácia, elektricky ovládané predné okná či základný audiosystém. Stredná úroveň Acenta pridáva kožený volant, dvojzónovú klimatizáciu, štartovacie tlačidlo, bezkľúčový prístup či 16-palcové hliníkové disky kolies. Vrcholová Tekna je obohatená najmä o bezpečnostné prvky, ktoré si Pulsar „požičal“ z Qashqaia a X-Trailu. Tie sú súčasťou balíka Nissan Safety Schield, obsahujúceho systém autonómneho brzdenia, sledovania jazdného prúdu a systém Moving Object Detection sledujúci objekty v okolí vozidla vrátane objektov za vozidlom.

Interiér má podľa Nissanu poskytnúť najviac... Foto: Nissan
Nissan Pulsar Interiér má podľa Nissanu poskytnúť najviac miesta v oblasti kolien a ramien vo svojej triede. Bude tiež nabitý asistenčnými systémami a rozhraním Nissan Connect.
Do kufra sa zmestí 385 litrov batožín, čo je... Foto: Nissan
Nissan Pulsar Do kufra sa zmestí 385 litrov batožín, čo je slušný, no nie rekordný údaj.

Veľkou vychytávkou je Around View Monitor, ktorý vytvára pomocou štyroch kamier obraz okolia vozidla z vtáčej perspektívy. Okrem toho môžete zobraziť na monitore záber z ktorejkoľvek kamery. Napríklad zo zadnej, ktorá slúži aj ako parkovacia kamera. Svetovou novinkou je jej samočistenie pomocou vody a prúdu vzduchu, ktorý ju okamžite vysuší. Rozhranie Nissan Connect prináša okrem funkcií navigácie, zábavy či nastavenia niektorých systémov vozidla aj konektivitu so smartfónmi a prístup na internet. Môžete tak využívať rôzne aplikácie vrátane služieb Google či rôznych sociálnych sietí.

V čase príchodu na trh bude ponuka motorov pomerne skromná. Vyberať bude možné len z preplňovaného benzínového 4-valca 1,2 DIG-T (85 kW) alebo dieselového motora 1,5 dCi (81 kW), ktoré dodáva Nissanu Renault. Vzhľadom na veľkosť Pulsaru nebude jeho pohotovostná hmotnosť ani aerodynamika silnou stránkou, no maloobjemové motory mu i tak zabezpečia ekonomickú prevádzku. Benzínová verzia si na 100 km jazdy vypýta priemerne päť litrov paliva a diesel len 3,6. Nissan tvrdí, že oba motory boli prispôsobené potrebám Pulsaru.

Pulsar budú poháňať zatiaľ len dve pohonné... Foto: Nissan
Nissan Pulsar Pulsar budú poháňať zatiaľ len dve pohonné jednotky od Renaultu. Benzínový 4-valec 1,2 TCe a diesel 1,5 dCi.

Na vrchol sa v budúcom roku postaví najvýkonnejší Pulsar 1,6 DIG-T s výkonom 140 kW. Tentoraz však pôjde o motor s japonským pôvodom, známy z ostrého crossoveru Nissan Juke Nismo. Štandardne budú motory spojené so štart-stop systémom a 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre agregát 1,2 DIG-T je pripravená bezstupňová kontinuálna prevodovka CVT XTronic, ktorá príde o čosi neskôr. Krútiaci moment motora bude však znížený zo 190 na 165 Nm. Pulsar 1,2 DIG-T zrýchľuje na 100 km/h za 10,7 sekundy, verzia s automatom bude o dve sekundy pomalšia. Diesel to zvládne za 11,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch 190 km/h.

Hoci podvozok Pulsaru využíva platformu Qashqaia, konštrukčne je jednoduchší. Tak ako väčšina konkurentov používa vpredu tlmičové vzpery McPherson a zadnú nápravu s torznou priečkou. Trakciu v zákrutách zlepšuje elektronická regulácia Nissan Active Trace, ktorá jemným pribrzďovaním kolies supluje samosvorný diferenciál a upravuje trajektóriu vozidla. Riadenie využíva elektrický posilňovač. Pulsar sa na náš trh dostane ešte tento mesiac. Základná verzia štartuje na cene 14 950 eur. Vyrábať sa bude v závode Nissanu v Barcelone. Určený je výlučne pre európsky trh.

Mimochodom, názov Pulsar nie je v histórii Nissanu novinkou. Po prvýkrát ho automobilka použila v roku 1978 a neskôr sa rozšíril najmä na ázijskom a austrálskom trhu. V Európe však Nissan označoval na niektorých vybraných trhoch aj svoje modely Almera a Sunny.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 385
Objem kufra (l) 385 – 1 395

Technické údaje

Motor 1,2 DIG-T 1,2 DIG-T CVT 1,5 dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/8
Zdvihový objem motora (ccm) 1 197 1 197 1 461
Max. výkon (kW/ot.) 85/4 500 85/4 500 81/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 190/2 000 165/1 750 260/1 750
Prevodovka 6M CVT- XTronic 6M
Max. rýchlosť (km/h) 190 185 190
0 – 100 km/h (s) 10,7 12,7 11,5
Priemerná spotreba na 100 km (l) 5,0 5,1 3,6
Nissan Pulsar
Nissan Pulsar
+31Nissan Pulsar

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan Almera #Nissan Pulsar
Články podľa značiek