Seat 20V20: Španielske SUV je za rohom. Štartuje ako koncept

Atraktívne SUV Seat 20V20 má síce v Ženeve nálepku konceptu, ale do série už nemá ďaleko. Vyrábať by sa malo už na budúci rok spolu so Škodou „Snowman“.

Seat 20V20 je jasným predobrazom nového sériového SUV zo
Španielska. Ako koncept si však mohol dovoliť efektnú grafiku full LED
svetiel či zapustené kľučky dverí.
Seat 20V20 je jasným predobrazom nového sériového SUV zo Španielska. Ako koncept si však mohol dovoliť efektnú grafiku full LED svetiel či zapustené kľučky dverí.
Autor: Seat

Seat sa s témou SUV pohráva už niekoľko rokov. Predstavil dokonca dva koncepty – Tribu v roku 2007 a mladší IBX v roku 2011. Žiaden z nich sa však zatiaľ na výrobné linky nedostal. Tretí debutuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve a podľa všetkých indícií by malo ísť o generálku prvého sériového SUV s logom Seatu. Aj keď samotná automobilka označuje koncept 20V20 za akúsi víziu pre rok 2020, čo je vlastne aj témou názvu, na prvý pohľad je zrejmé, že sa pozeráme na produkčné auto vyšperkované len niekoľkými showcarovými výstrednosťami.

Dĺžkou 4 659 mm zapadá koncept 20V20 medzi VW Tiguan a
väčší Touareg. To platí aj o jeho rázvore 2 791 mm. Podvozok so svetlou
výškou 228 mm dopĺňajú 20-palcové disky kolies.
Dĺžkou 4 659 mm zapadá koncept 20V20 medzi VW Tiguan a väčší Touareg. To platí aj o jeho rázvore 2 791 mm. Podvozok so svetlou výškou 228 mm dopĺňajú 20-palcové disky kolies.
Autor: Seat

Seat 20V20 je postavený na sériovej platforme MQB. Na dĺžku má 4 659 mm. Stojí teda niekde medzi VW Tiguan a väčším Touaregom. To isté platí o jeho rázvore s hodnotou 2 791 mm. Seat ho definuje ako 4-dverové SUV kupé, čo je možno trochu prehnané. Športový strih mu ale zabezpečujú ostré línie a skosený zadný stĺpik. Reflektory s trojuholníkovým dizajnom používajú vpredu aj vzadu výlučne LED diódy. V teréne pomôže svetlá výška 228 mm, a chránený podvozok s 20-palcovými diskami kolies. Koncept je lakovaný vo výraznej oranžovej farbe, inšpirovanej španielskym slnkom.

Pod efektne skoseným zadným vekom ponúka 20V20  až
600-litrový priestor na náklad. Hrana kufra je vo výške 796 mm.
Pod efektne skoseným zadným vekom ponúka 20V20 až 600-litrový priestor na náklad. Hrana kufra je vo výške 796 mm.
Autor: Seat

Napriek športovému DNA ponúka 20V20 priestranný interiér pre štyroch cestujúcich sediacich na samostatných sedadlách čalúnených hnedou kožou Poltrona Frau. Palubnej doske dominujú tri displeje, z toho najväčší s uhlopriečkou 12,3 palca má funkciu virtuálneho kokpitu. Ďalšie dva slúžia ako multimediálne dotykové rozhranie či funkciám komunikácie a navigácie. Prepojenie s mobilným telefónom umožňuje stálu komunikáciu s vozidlom. Napríklad navigovanie k autu v prípade ak ste zabudli, kde ste zaparkovali, alebo dokonca jeho štartovanie. Pod zadným vekom odvezie 20V20 až 600 litrov nákladu.

Palubná doska obsahuje tri displeje. Centrálny s
uhlopriečkou 12,3 palca má funkciu voľne programovateľného virtuálneho
kokpitu.
Palubná doska obsahuje tri displeje. Centrálny s uhlopriečkou 12,3 palca má funkciu voľne programovateľného virtuálneho kokpitu.
Autor: Seat

O konkrétnej pohonnej jednotke Seat nehovorí. Tlačová správa sa však zmieňuje, že pod kapotou 20V20 môžu pracovať benzínové motory TSI s výkonom do 220 kW aj diesle TDI s maximom 176 kW. Možná je aj zástavba plug-in hybridnej sústavy či už s naftovým, alebo benzínovým agregátom. Aj to je jasný dôkaz, že 20V20 je prakticky prototypom nového sériového modelu. Odmyslieť si stačí už iba 20-palcové disky, zapustené kľučky, absentujúci stredový stĺpik a v interiéri si predstaviť klasickú zadnú lavicu či palubnú dosku s menším počtom displejov.

Interiér je určený zatiaľ len pre štyroch cestujúcich na
samostatných a plne nastaviteľných sedadlách. Sériová verzia však odvezie
piatich a možno až siedmich pasažierov.
Interiér je určený zatiaľ len pre štyroch cestujúcich na samostatných a plne nastaviteľných sedadlách. Sériová verzia však odvezie piatich a možno až siedmich pasažierov.
Autor: Seat

V sériovej podobe by sa 20V20 malo objaviť najneskôr na budúci rok. Dokonca je známe už aj to, že nebude vyrábané v domácom španielskom závode Martorell, ale na montážnych linkách závodu Škody v Kvasinách. Produkčnú kapacitu si tu podelí s pripravovaným SUV Škoda „Snowman“. Dôležitá je informácia, že 20V20 neostane v ponuke Seatu osamotené. Španieli pripravujú aj ďalšie menšie SUV. V hre je dokonca aj tretí model, väčší než 20V20, ale podľa automobilky nie je o jeho produkcii zatiaľ rozhodnuté.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Banské nešťastie na Ukrajine

Pri nešťastí v čínskej uhoľnej bani zomrelo 21 baníkov

03.12.2016 10:09

Čínski banskí záchranári potvrdili smrť 21 baníkov, ktorí začiatkom tohto týždňa uviazli pod zemou po nehode v uhoľnej bani na severovýchode Číny.

Programová konferencia strany Smeru 2016, robert fico, fico

Na sneme Smeru dôjde k dvom personálnym zmenám

03.12.2016 10:02

Smer čaká o týždeň snem v Prešove, na ktorom má dôjsť k personálnym zmenám.

euro, peniaze, hotovosť

USA zablokovali predaj filiálky nemeckého Aixtronu Číňanom

03.12.2016 09:50

Spojené štáty zablokovali predaj americkej filiálky nemeckej technologickej firmy Aixtron čínskemu fondu.

Donald Trump

Trump telefonoval s vodcami Taiwanu, Singapuru a Filipín. Riskuje hnev Číny

03.12.2016 08:50

Trump absolvoval telefonický rozhovor s taiwanskou prezidentkou Cchaj Jing-wen. Spojené štáty pritom majú s Taiwanom od roku 1979 prerušené diplomatické vzťahy.