Mercedes-Benz triedy E: Premiéra v Detroite už čoskoro

Už o niekoľko dní sa na detroitskom autosalóne predstaví piata generácia Mercedesu triedy E. Prvé vozidlá si zákazníci budú môcť zakúpiť na jar. Milovníci luxusu ocenia interiér odvodený z triedy S.

Mercedes-Benz trieda E
Mercedes-Benz triedy E sa priblíži luxusnejšej triede S.
Autor:

Hlavnými konkurentmi Mercedesu triedy E sú BMW 5, Audi A6 a Jaguar XF. Ide o konkurenciu veľmi silnú, a preto sa v Stuttgarte rozhodli, že interiér piatej generácie triedy E musí byť podobný tomu z triedy S. Výsledkom je dokonca ešte modernejšie riešenie, keďže namiesto dvoch obrazoviek budú v triede E dva 12,3 palcové displeje spojené do jedného celku.

Vodič si bude môcť zvoliť z troch tém zobrazenia údajov, a to klasik, šport a progres. Ovládať ich bude možné priamo z volantu alebo prostredníctvom dotykového ovládača inštalovaného vo väčšine modelov Mercedes-Benz. Široká obrazovka bude súčasťou štandardnej výbavy, no výnimkou bude základná výbava verzie Avantgarde. Tá bude počítať s farebným displejom ovládaným analógovými tlačidlami a 8,4 palcovou obrazovkou infotainmentu.

Interiéru budú dominovať dva 12,3 palcové displeje
spojené do jedného celku.
Interiéru budú dominovať dva 12,3 palcové displeje spojené do jedného celku.
Autor: Mercedes-Benz

Dizajn a široké využitie informačných technológií budú nepochybne silnou stránkou novej generácie triedy E. Súčasťou výbavy bude aj bezdrôtová podložka na nabíjanie mobilných telefónov. Spolupráca s operačným systémom iOS bude prebiehať prostredníctvom systému CarPlay. Zosúladenie s Androidom ešte nie je potvrdené, ale malo by prísť do začiatku predaja. Hlavným rozdielom medzi súčasnou triedou S a novou triedou E bude priestrannosť interiéru, ktorá ostane doménou luxusnej kategórie.

Základom piatej generácie Mercedesu triedy E je modulárna platforma MRA. Karoséria sa o niečo zväčší. Bude dlhá 4950 mm a široká 1940 mm. Vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele a hliníka sa hmotnosť vozidla zníži o 100 kilogramov. Koncom roka by malo prísť na trh aj kombi s 695 litrovým objemom batožinového priestoru.

Karoséria piatej generácie Mercedesu-Benz triedy E bude
opäť o niečo väčšia.
Karoséria piatej generácie Mercedesu-Benz triedy E bude opäť o niečo väčšia.
Autor: Mercedes-Benz

Modernizovaná trieda E prinesie aj novú generáciu motorov. Zákazníci budú mať na výber medzi súčasnými benzínovými štvorvalcami a novými naftovými motormi. Ponuka vznetových motorov bude pozostávať z dvojlitrových štvorvalcov a trojlitrových šesťvalcov. Neskôr by mal byť k dispozícii aj trojlitrový benzínový šesťvalec. Štandardom bude pohon zadnej nápravy. Niektoré motory však budú v ponuke aj s pohonom oboch náprav.

Spolu s vývojom spomínaných pohonných jednotiek sa nemecká automobilka rozhodla skonštruovať aj zážihový trojvalec, ktorý by mal v budúcnosti poháňať vozidlá nižších segmentov. Práve od nového naftového štvorvalca a nového benzínového trojvalca si predstavitelia Mercedesu sľubujú, že do roku 2020 dokážu znížiť priemerné emisie CO2 všetkých modelov značky na hodnotu 95 g/km.

Čítajte viac

Nová generácia triedy E prinesie aj plug-in hybridnú verziu s označením E350e. Na trh by mala prísť o rok neskôr a vybavená bude dvojlitrovým zážihovým motorom s turbom a elektromotorom s dojazdom 32 kilometrov. Ako vrcholná verzia bude slúžiť Mercedes-AMG E63. Poháňaná bude štvorlitrovým osemvalcom V8 s dvomi turbodúchadlami. Najsilnejšie prevedenie s výkonom 447 kW bude vybavené deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic.

Okrem niekoľkých bezpečnostných elektronických systémov ako pohotovostné brzdenie a pohotovostné ovládanie volantu sa Mercedes posunie aj v oblasti autonómneho ovládania. Prostredníctvom softvéru COMAND bude vozidlo schopné poloautonómne jazdiť po diaľniciach. Systém však bude funkčný, len keď bude vodič držať volant oboma rukami. Pokiaľ ide o diaľkové ovládanie prostredníctvom mobilného telefónu, tak okrem zamykania a odomykania auta bude cez smartfón možné ovládať aj parkovacieho asistenta.

Testovanie piatej generácie Mercedesu-Benz triedy E pred detroitským autosalónom
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

Mercedes chce batériami prevalcovať Teslu

16.06.2016 12:00

Koncern Daimler investuje astronomických 14,5 miliardy eur do vývoja motorov a elektrických systémov. Výsledkom majú byť aj batérie, ktoré zabezpečia dojazd 500 km bez zvýšenia hmotnosti. Majú byť lepšie ako v Tesle.

Toyota RAV4 Hybrid - 2016

Millward Brown: Najhodnotnejšou značkou je Toyota. Po prvý raz bodujú aj Porsche či Tesla

15.06.2016 16:00

Pravidelný rebríček spoločnosti Millward Brown ukazuje, že hodnota značky nemusí zodpovedať jej postaveniu na trhu. Taký VW predal za prvý štvrťrok viac áut ako Toyota, no v prvej stovke by ste ho hľadali márne. Medzi automobilkami vládne Toyota a za ňou BMW a Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz GLC Coupé Concept - 2015

Mercedes chystá pre Paríž SUV na elektrinu. Dojazd má byť 400 km

13.06.2016 19:00

Nie je tajomstvom, že Stuttgart pripravuje do roku 2020 štyri nové elektromobily. Medzi nimi bude novinka aj v triede populárnych SUV. Koncept na túto tému privezie už v septembri do Paríža. Tesla Model X tak dostane zakrátko konkurenta.

Jaguar

Pre Jaguar je lepšie v Nitre zostať

25.06.2016 08:00

Britský Jaguar Land Rover vybuduje automobilový závod v Nitre aj po referende, ktoré potvrdilo odchod Veľkej Británie z Európskej únie.

extrémisti

Extrémistov sa Bratislava nezľakne

25.06.2016 08:00

Dva pochody, jedny preteky a k tomu korunovačné slávnosti. Všetko sa to uskutoční v sobotu, v uliciach bratislavského centra, ktoré popoludní zaplnia tisícky ľudí.

Harald Weilnböck, extrémizmus

Odborník na extrémizmus: Návštevy koncentračných táborov nefungujú

25.06.2016 08:00

Na mladých ľudí, ktorých môžu priťahovať rôzne extrémistické skupiny, povinné návštevy koncentračných táborov nemusia zabrať.

Euro, peniaze, graf, ekonomika

JPMorgan: Devízové ​​trhy fungujú po brexite dobre

25.06.2016 07:43

Devízové ​​trhy fungujú po brexite napriek počiatočnému šoku celkom dobre, tvrdí Daniel Pinto z banky JPMorgan Chase.