Mercedes-Benz triedy E: Premiéra v Detroite už čoskoro

Už o niekoľko dní sa na detroitskom autosalóne predstaví piata generácia Mercedesu triedy E. Prvé vozidlá si zákazníci budú môcť zakúpiť na jar. Milovníci luxusu ocenia interiér odvodený z triedy S.

Mercedes-Benz trieda E
Mercedes-Benz triedy E sa priblíži luxusnejšej triede S.
Autor:

Hlavnými konkurentmi Mercedesu triedy E sú BMW 5, Audi A6 a Jaguar XF. Ide o konkurenciu veľmi silnú, a preto sa v Stuttgarte rozhodli, že interiér piatej generácie triedy E musí byť podobný tomu z triedy S. Výsledkom je dokonca ešte modernejšie riešenie, keďže namiesto dvoch obrazoviek budú v triede E dva 12,3 palcové displeje spojené do jedného celku.

Vodič si bude môcť zvoliť z troch tém zobrazenia údajov, a to klasik, šport a progres. Ovládať ich bude možné priamo z volantu alebo prostredníctvom dotykového ovládača inštalovaného vo väčšine modelov Mercedes-Benz. Široká obrazovka bude súčasťou štandardnej výbavy, no výnimkou bude základná výbava verzie Avantgarde. Tá bude počítať s farebným displejom ovládaným analógovými tlačidlami a 8,4 palcovou obrazovkou infotainmentu.

Interiéru budú dominovať dva 12,3 palcové displeje
spojené do jedného celku.
Interiéru budú dominovať dva 12,3 palcové displeje spojené do jedného celku.
Autor: Mercedes-Benz

Dizajn a široké využitie informačných technológií budú nepochybne silnou stránkou novej generácie triedy E. Súčasťou výbavy bude aj bezdrôtová podložka na nabíjanie mobilných telefónov. Spolupráca s operačným systémom iOS bude prebiehať prostredníctvom systému CarPlay. Zosúladenie s Androidom ešte nie je potvrdené, ale malo by prísť do začiatku predaja. Hlavným rozdielom medzi súčasnou triedou S a novou triedou E bude priestrannosť interiéru, ktorá ostane doménou luxusnej kategórie.

Základom piatej generácie Mercedesu triedy E je modulárna platforma MRA. Karoséria sa o niečo zväčší. Bude dlhá 4950 mm a široká 1940 mm. Vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele a hliníka sa hmotnosť vozidla zníži o 100 kilogramov. Koncom roka by malo prísť na trh aj kombi s 695 litrovým objemom batožinového priestoru.

Karoséria piatej generácie Mercedesu-Benz triedy E bude
opäť o niečo väčšia.
Karoséria piatej generácie Mercedesu-Benz triedy E bude opäť o niečo väčšia.
Autor: Mercedes-Benz

Modernizovaná trieda E prinesie aj novú generáciu motorov. Zákazníci budú mať na výber medzi súčasnými benzínovými štvorvalcami a novými naftovými motormi. Ponuka vznetových motorov bude pozostávať z dvojlitrových štvorvalcov a trojlitrových šesťvalcov. Neskôr by mal byť k dispozícii aj trojlitrový benzínový šesťvalec. Štandardom bude pohon zadnej nápravy. Niektoré motory však budú v ponuke aj s pohonom oboch náprav.

Spolu s vývojom spomínaných pohonných jednotiek sa nemecká automobilka rozhodla skonštruovať aj zážihový trojvalec, ktorý by mal v budúcnosti poháňať vozidlá nižších segmentov. Práve od nového naftového štvorvalca a nového benzínového trojvalca si predstavitelia Mercedesu sľubujú, že do roku 2020 dokážu znížiť priemerné emisie CO2 všetkých modelov značky na hodnotu 95 g/km.

Čítajte viac

Nová generácia triedy E prinesie aj plug-in hybridnú verziu s označením E350e. Na trh by mala prísť o rok neskôr a vybavená bude dvojlitrovým zážihovým motorom s turbom a elektromotorom s dojazdom 32 kilometrov. Ako vrcholná verzia bude slúžiť Mercedes-AMG E63. Poháňaná bude štvorlitrovým osemvalcom V8 s dvomi turbodúchadlami. Najsilnejšie prevedenie s výkonom 447 kW bude vybavené deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic.

Okrem niekoľkých bezpečnostných elektronických systémov ako pohotovostné brzdenie a pohotovostné ovládanie volantu sa Mercedes posunie aj v oblasti autonómneho ovládania. Prostredníctvom softvéru COMAND bude vozidlo schopné poloautonómne jazdiť po diaľniciach. Systém však bude funkčný, len keď bude vodič držať volant oboma rukami. Pokiaľ ide o diaľkové ovládanie prostredníctvom mobilného telefónu, tak okrem zamykania a odomykania auta bude cez smartfón možné ovládať aj parkovacieho asistenta.

Testovanie piatej generácie Mercedesu-Benz triedy E pred detroitským autosalónom
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
Mercedes-Benz E All-Terrain - 2016

Mercedes E All-Terrain: Éčko sa hrá na SUV. S GLE si neprekáža

23.09.2016 06:00

Po prvýkrát v histórii triedy E predstavuje Stuttgart jej off-roadovo ladenú verziu All-Terrain. Robí to však tak, aby si nový terény „kombík“ „neliezol do kapusty“ s SUV GLE. Maximálna svetlá výška je preto len 156 mm.

Mercedes-Benz Vision Van Concept - 2016

Mercedes Vision Van: Dodávka budúcnosti triedi zásielky sama

13.09.2016 06:00

Podľa stuttgartskej automobilky budú dodávky budúcnosti využívať autonómne riadenie a tiež nakladať a vydávať tovar automatizovane. Ukazuje to na koncepte Vision Van s elektrickým pohonom.

Mercedes-Benz C112 Concept - 1991

Mercedes C112: Superšport snov dostal červenú. Dnes má 25

10.09.2016 07:00

Chýbalo už len jedno. Začať ho vyrábať. Stuttgartský superšport mal aktívnu aerodynamiku, aktívny podvozok, radarový tempomat, riadené zadné kolesá a dokonca 700 záväzných záujemcov. Nestalo sa.

voda, diaľnica

Diaľnica v Turci vyvolala spor o vodu

25.09.2016 20:00

Výstavba úseku diaľnice D1 Turany – Hubová naráža na ďalšiu prekážku. Správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie odporučila ministerstvu, aby trasa úseku viedla cez tunel Korbeľka.

Martin Winterkorn, Volkswagen

Exšéf Volkswagenu vraj vedel o falšovaní emisí

25.09.2016 19:54

Exšéf Volkswagenu Martin Winterkorn vedel o manipulácii s meraním emisií a podieľal sa na jej utajovaní, tvrdí Bild am Sonntag.

diaľnica, D3, cestár

Kysucká diaľnica je v polročnom sklze

25.09.2016 19:00

Diaľnica na horných Kysuciach, ktorej súčasťou sú dva tunely a niekoľko mostov vrátane najvyššieho slovenského diaľničného mostu Valy, nebude odovzdaná podľa plánov v novembri, ale až o pol roka neskôr.

súd, talár, spravodlivosť, súdy

Z vraždy Čecha v Londýne bol obvinený 29-ročný muž

25.09.2016 18:58

Zo stredajšej vraždy českého občana v Londýne bol obvinený dvadsaťdeväťročný muž, ktorého polícia zatkla v piatok.