Peugeot 2008: Francúzsky crossover priostril verziou GT Line

Po troch rokoch prichádza malý francúzsky crossover so zmenou vzhľadu. Úplnou novinkou je verzia GT Line. Technika pod kapotou však zostáva prakticky bez zmien.

Zásadnou zmenou dizajnu je nová väčšia maska, do ktorej
sa presťahovalo logo z kapoty.
Zásadnou zmenou dizajnu je nová väčšia maska, do ktorej sa presťahovalo logo z kapoty.
Autor: Peugeot

Peugeot priviedol na svet svoj malý crossover 2008 v roku 2013. A trafil ním klinec rovno po hlavičke. Dvetisícosmička síce nepatrí medzi globálnych rekordérov, no na nezáujem zákazníkov sa sťažovať určite nemôže. Vo svojom segmente patrí k trom najúspešnejším modelom. Už prvý rok produkcie po nej siahlo v Európe viac ako 58 000 zákazníkov, rok na to 135 000 a vlani až 154 000 klientov. Celkovo predal Peugeot až 515 000 kusov. Teraz prichádza na rad facelift, ktorý má terénne levíča udržať v dobrej kondícii.

Veľké zmeny ale nečakajte. Tie najzásadnejšie prebehli v exteriéri. Evidentná je najmä nová predná maska, ktorá zväčšila plochu a nahradila takzvanú plávajúcu masku, s ktorou prišla mimochodom práve dvetisícosmička. Logo sa presťahovalo z kapoty do jej centra, takže z nej zmizol aj stredový prelis. Novinka pôsobí teraz o čosi robustnejšie a viac "off-roadovo“. Vzadu je jedinou zmenou upravená grafika cúvacích svetiel. Viac emócií môžu priniesť nové laky karosérie, červený Rouge Ultimate, predstavený pri 308 GTi RS, a smaragdový Crystal.

Nová verzia GT Line na 17-palcových diskoch Eridan stavia na
bielo-čiernej kombinácii exteriéru.
Nová verzia GT Line na 17-palcových diskoch Eridan stavia na bielo-čiernej kombinácii exteriéru.
Autor: Peugeot

Ak vám to nestačí, môžete siahnuť po úplne novej verzii GT Line, ktorá sa športovým charakterom zaraďuje k starším 208 GT Line a 308 GT Line. GT je vyšperkované 17-palcovými strieborno-čiernymi diskami Eridan s diamantovým výbrusom. Tam, kde normálna verzia používa chróm, sú lesklé čierne povrchy. Vidieť to na spätných zrkadlách alebo lištách nad zadnými oknami. Prednú masku zvýrazňujú reflexné plôšky v štýle ekvalizér a červený nápis Peugeot.

GT Line dáva najavo svoj športový esprit aj v interiéri.
Hliníkové pedále, prahové lišty, červené šitie volantu a sedadiel
dopĺňa pozmenená grafika rozhrania.
GT Line dáva najavo svoj športový esprit aj v interiéri. Hliníkové pedále, prahové lišty, červené šitie volantu a sedadiel dopĺňa pozmenená grafika rozhrania.
Autor: Peugeot

Podobne je to v interiéri, v ktorom nechýbajú antikorové prahy, hliníkové pedále, červenou niťou prešívané koberčeky. Kontrastné červené prešívanie nájdeme aj na sedadlách. S farebným konceptom ladí dokonca grafika dotykového rozhrania a head-up displeja. Inak je interiér bez zmien. Stále tu máme takzvaný i-Cockpit s malým volantom. Audiosystém je cez Mirror Screen a Apple CarPlay kompatibilný so smartfónmi. Bezpečnostné systémy zastupujú autonómne brzdy Active City Brake, znižujúce riziko zrážky pri rýchlostiach do 30 km/h. Pri cúvaní pomáha Park Assist.

Pod kapotou pracujú výlučne motory Euro 6. Buď benzínové
3-valce PureTech s výkonom od 60 do 96 kW alebo dieselové 4-valce 1,6 BlueHDi
s výkonom od 55 do 88 kW.
Pod kapotou pracujú výlučne motory Euro 6. Buď benzínové 3-valce PureTech s výkonom od 60 do 96 kW alebo dieselové 4-valce 1,6 BlueHDi s výkonom od 55 do 88 kW.
Autor: Peugeot

Paleta motorov sa nemení. Napokon, dvetisícosmička patrí stále k najľahším a najúspornejším modelom v triede a pod jej kapotou sa už dávnejšie objavila najnovšia generácia agregátov PureTech a BlueHDi. Základom je atmosférický 4-valec 1,2 PureTech s výkonom 60 kW s 5-stupňovou prevodovkou. Nad ním stojí preplňovaná verzia s výkonom 81 kW a štart-stop systémom, ktorú je možné kombinovať s 5-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin.

Čítajte viac

Novinkou je vrcholová benzínová verzia 1,2 PureTech 130 s výkonom 96 kW, kombinovaná výlučne so 6-stupňovým manuálom. Dieselový motor 1,6 HDi má až tri výkonové verzie – 55, 74 alebo 88 kW. Najvýkonnejšia má 6-stupňovú manuálnu prevodovku, strednú možno spriahnuť so 6-stupňovým „robotom“. Pohon oboch náprav nečakajte. Dvetisícosmička si musí naďalej vystačiť s trakčným systémom Grip Control s piatimi jazdnými režimami (Standard, Snow, Off-road, Sant , ESP Off), ktorý sa pribrzďovaním preklzujúcich kolies snaží o lepšiu trakciu.

Záber podporujú celoročné pneumatiky Mud & Snow. Systém Grip Control je však k dispozícii len pre verzie s výkonom od 74 kW, zato je kompatibilný s manuálnymi aj automatickými prevodovkami. Toto riešenie sa spolu so štart-stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie podieľa na nízkej spotrebe paliva. Benzínové modifikácie si vystačia priemerne od 4,4 do 4,9 litra paliva. Diesely spotrebujú ešte menej – od 3,5 do 3,7 litra nafty na 100 km.

Inovovaný Peugeot 2008 absolvuje svetovú premiéru už budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Do predaja sa chystá v júni, a to aj na našom trhu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Peugeot 5008 - 2016

Peugeot 5008: Ďalšia zmena na crossover. A s obrovským kufrom

08.09.2016 06:00

Po Peugeote 3008 prechádza zmenou DNA aj jeho väčší súrodenec. Nový Peugeot 5008 bude totiž tiež crossover. Vlastnosti vanu si však zachová.

PSA - meranie spotreby

PSA meral reálnu spotrebu ďalších áut. Rozdiely sú od 1,2 do 2,7 l!

14.07.2016 12:00

Koncern PSA pokračuje v spolupráci s nezávislou spoločnosťou T&E v meraní reálnej spotreby svojich modelov. Ukazujú to, čo už všetci dávno vieme. Od tej laboratórnej sa líši doslova dramaticky. V niektorých prípadoch aj o viac ako 60 %!

Peugeot Traveller, Citroën Space Tourer

Štyridsať Peugeotov Traveller a Citroënov SpaceTourer bude voziť diplomatov

23.06.2016 19:16

Ministerstvo zahraničných vecí SR dnes prevzalo štyridsať vozidiel, ktoré budú počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ slúžiť na prepravu zahraničných delegácií. Úlohu diplomatických „limuzín“ na seba preberú nové luxusné verzie osobných dodávok Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller.

Richard Sulík

Sulík: V europarlamente som toľko, koľko treba

01.10.2016 13:35

Líder strany Sloboda a Solidarita (SaS) a europoslanec Richard Sulík trávi v europarlamente toľko času, koľko treba.

vojaci, NATO, vojenské cvičenie,

Záujem o zaradenie do aktívnych záloh prejavilo 80 ľudí

01.10.2016 13:32

O pilotný projekt aktívnych záloh prejavilo záujem 80 ľudí. Nie je však vylúčené, že konečný počet záujemcov bude ešte o niečo väčší.

Šimon Peres

Jerusalem Post: Peres zabránil Netanjahuovi v útoku na Irán

01.10.2016 13:29

Bývalý izraelský prezident Šimon Peres údajne pred svojou smrťou prezradil, že práve vďaka nemu Izrael neuskutočnil zvažovaný útok na jadrové zariadenia Iránu.

pápež františek,

Na pápežovu omšu v Tbilisi prišlo málo ľudí

01.10.2016 13:23

Pápež František začal v sobotu druhý deň svojej návštevy Gruzínska slávením eucharistie v metropole Tbilisi.