Peugeot priviedol na svet svoj malý crossover 2008 v roku 2013. A trafil ním klinec rovno po hlavičke. Dvetisícosmička síce nepatrí medzi globálnych rekordérov, no na nezáujem zákazníkov sa sťažovať určite nemôže. Vo svojom segmente patrí k trom najúspešnejším modelom. Už prvý rok produkcie po nej siahlo v Európe viac ako 58 000 zákazníkov, rok na to 135 000 a vlani až 154 000 klientov. Celkovo predal Peugeot až 515 000 kusov. Teraz prichádza na rad facelift, ktorý má terénne levíča udržať v dobrej kondícii.
Veľké zmeny ale nečakajte. Tie najzásadnejšie prebehli v exteriéri. Evidentná je najmä nová predná maska, ktorá zväčšila plochu a nahradila takzvanú plávajúcu masku, s ktorou prišla mimochodom práve dvetisícosmička. Logo sa presťahovalo z kapoty do jej centra, takže z nej zmizol aj stredový prelis. Novinka pôsobí teraz o čosi robustnejšie a viac "off-roadovo“. Vzadu je jedinou zmenou upravená grafika cúvacích svetiel. Viac emócií môžu priniesť nové laky karosérie, červený Rouge Ultimate, predstavený pri 308 GTi RS, a smaragdový Crystal.
Ak vám to nestačí, môžete siahnuť po úplne novej verzii GT Line, ktorá sa športovým charakterom zaraďuje k starším 208 GT Line a 308 GT Line. GT je vyšperkované 17-palcovými strieborno-čiernymi diskami Eridan s diamantovým výbrusom. Tam, kde normálna verzia používa chróm, sú lesklé čierne povrchy. Vidieť to na spätných zrkadlách alebo lištách nad zadnými oknami. Prednú masku zvýrazňujú reflexné plôšky v štýle ekvalizér a červený nápis Peugeot.
Podobne je to v interiéri, v ktorom nechýbajú antikorové prahy, hliníkové pedále, červenou niťou prešívané koberčeky. Kontrastné červené prešívanie nájdeme aj na sedadlách. S farebným konceptom ladí dokonca grafika dotykového rozhrania a head-up displeja. Inak je interiér bez zmien. Stále tu máme takzvaný i-Cockpit s malým volantom. Audiosystém je cez Mirror Screen a Apple CarPlay kompatibilný so smartfónmi. Bezpečnostné systémy zastupujú autonómne brzdy Active City Brake, znižujúce riziko zrážky pri rýchlostiach do 30 km/h. Pri cúvaní pomáha Park Assist.
Paleta motorov sa nemení. Napokon, dvetisícosmička patrí stále k najľahším a najúspornejším modelom v triede a pod jej kapotou sa už dávnejšie objavila najnovšia generácia agregátov PureTech a BlueHDi. Základom je atmosférický 4-valec 1,2 PureTech s výkonom 60 kW s 5-stupňovou prevodovkou. Nad ním stojí preplňovaná verzia s výkonom 81 kW a štart-stop systémom, ktorú je možné kombinovať s 5-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin.
Novinkou je vrcholová benzínová verzia 1,2 PureTech 130 s výkonom 96 kW, kombinovaná výlučne so 6-stupňovým manuálom. Dieselový motor 1,6 HDi má až tri výkonové verzie – 55, 74 alebo 88 kW. Najvýkonnejšia má 6-stupňovú manuálnu prevodovku, strednú možno spriahnuť so 6-stupňovým „robotom“. Pohon oboch náprav nečakajte. Dvetisícosmička si musí naďalej vystačiť s trakčným systémom Grip Control s piatimi jazdnými režimami (Standard, Snow, Off-road, Sant , ESP Off), ktorý sa pribrzďovaním preklzujúcich kolies snaží o lepšiu trakciu.
Záber podporujú celoročné pneumatiky Mud & Snow. Systém Grip Control je však k dispozícii len pre verzie s výkonom od 74 kW, zato je kompatibilný s manuálnymi aj automatickými prevodovkami. Toto riešenie sa spolu so štart-stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie podieľa na nízkej spotrebe paliva. Benzínové modifikácie si vystačia priemerne od 4,4 do 4,9 litra paliva. Diesely spotrebujú ešte menej – od 3,5 do 3,7 litra nafty na 100 km.
Inovovaný Peugeot 2008 absolvuje svetovú premiéru už budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Do predaja sa chystá v júni, a to aj na našom trhu.