VW up! 2016: Bratislavský 'drobec' dostal turbo. Jazdí ako GTI

Po piatich rokoch prichádza najmenší Volkswagen vyrábaný v Bratislave s prvou väčšou inováciou. Tá mu priniesla nielen dizajnové retuše či výkonné audio, ale aj preplňovaný motor 1,0 TSI. Na jedno tankovanie má prejsť až 800 km.

Nový up! má prepracovaný nárazník a nové svetlá s
dennými LED diódami. Ponuku farieb tvorí až 13 lakov, z toho sedem nových.
Nový up! má prepracovaný nárazník a nové svetlá s dennými LED diódami. Ponuku farieb tvorí až 13 lakov, z toho sedem nových.
Autor: Volkswagen

Čas beží. Malý Volkswagen up! je aj so svojimi súrodencami, Škodou Citigo a Seatom Mii, na trhu už päť rokov. Za ten čas si v segmente mikroáut vybudoval silnú pozíciu. V Nemecku či Holandsku je dokonca dlhodobou jednotkou. Teraz prichádza s omladeným vzhľadom, lepšou konektivitou so smartfónmi, automatickou klimatizáciou, a najmä najvýkonnejším motorom, aký sa kedy objavil pod jeho kapotou. To všetko okorení špeciálna edícia Beats s 300-wattovým audiom.

Exteriérové zmeny sú ale minimálne. Revidované boli len nárazníky a zadné svetlá s novou grafikou. Tie predné sú po novom štandardne vybavené dennými LED diódami. Hmlové svetlá zas prichádzajú s funkciou prisvecovania zákrut. Viac emócií tak do dizajnu prináša rozšírená paleta farieb. Celkovo je dostupných až 13 lakov, z ktorých sedem je nových. Napríklad Teal Blue, Coral Red, Honney Yelow alebo Savana Gold. K tomu musíme pripočítať tri kontrastné farby strechy, deväť grafických polepov a nové farebné disky kolies.

Vzadu je opäť nový nárazník a pozmenená grafika zadných
svetiel. Nový je aj dizajn diskov kolies.
Vzadu je opäť nový nárazník a pozmenená grafika zadných svetiel. Nový je aj dizajn diskov kolies.
Autor: Volkswagen

Podobná individualizácia je možná aj v interiéri, kde Volkswagen ponúka až desať rozličných obkladov palubnej dosky. Novinkou je ale aj multifunkčný volant, nový dizajn stredovej konzoly s ostrejšími líniami a prvýkrát použitá automatická klimatizácia. Vo výbave pribudol balíček Light and Sight, ktorý obsahuje funkciu svetiel „Comming home“ a dažďový senzor. Nové sú aj dva audiosystémy. Drahší s 5-palcovou obrazovkou slúži aj potrebám cúvacej kamery, ktorá má v up!-e premiéru.

Nové zariadenia konečne komunikujú so smartfónmi. Ak sa rozhodnete pre špeciálnu edíciu Beats, ktorá bola pripravená v spolupráci s americkým špecialistom BeatsAudio, dostanete aparatúru so siedmimi reproduktormi vrátane subwoofera v kufri a 8-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 300 wattov. Štandardom je potom integrácia so smartfónom, ktorá umožňuje využívať aplikácie či navigáciu.

Interiér má novú stredovú konzolu. Vo výbave pribudol
napríklad multifunkčný volant, automatická klimatizácia či cúvacia
kamera.
Interiér má novú stredovú konzolu. Vo výbave pribudol napríklad multifunkčný volant, automatická klimatizácia či cúvacia kamera.
Autor: Volkswagen

Čítajte viac

Edícia Beats sa ale líši aj 15-palcovými diskami, polepmi karosérie, kontrastnými spätnými zrkadlami, špecifickým obkladom palubnej dosky či farebne zladenými bezpečnostnými pásmi. To najdôležitejšie sa ale odohralo pod prednou kapotou. Okrem už známych atmosférických 3-valcov 1,0 FSI s výkonom 44 alebo 55 kW debutuje v up!-e preplňovaný 3-valec 1,0 TSI. Ten dáva výkon 66 kW a 160 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už od 1 500 otáčok.

Volkswagen v tejto súvislosti upozorňuje, že dynamické parametre, teda zrýchlenie na stovku za desať sekúnd a maximálna rýchlosť 185 km/h, nápadne pripomínajú Golf GTI, samozrejme prvej generácie. Pritom sa má up! 1,0 TSI s 5-stupňovým manuálom uspokojiť priemerne so 4,4 litra benzínu. To znamená, že na jednu nádrž by mal teoreticky zvládnuť 800 km. V ponuke naďalej zostanú aj verzie na stlačený zemný plyn eco up! (50 kW) a elektrická verzia e-up!

Výrobu inovovaného VW up! spustí bratislavský závod v priebehu leta. Svetová premiéra však prebehne už v Ženeve. Po jeho boku bude stáť aj ohlásený malý crossover T-Cross.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

ACEA - predaj áut

CAR: Aký zisk majú automobilky z jedného predaného auta?

25.08.2016 06:00

Centrum pre automobilový výskum (CAR) patriace pod Univerzitu v Duisburg-Essene zverejnilo štatistiku priemerných ziskov jednotlivých značiek a koncernov z jedného predaného vozidla.

VW - motor 1,5 TSI

VW 1,5 TSI Evo: Nový 4-valec nahradí tri motory. Ušetrí 10 %

19.08.2016 12:00

Volkswagen chystá veľkú revíziu benzínových motorov. Prvou lastovičkou bol 3-valec 1,0 TSI, známy už aj z Octavie. Teraz prichádza na rad väčší 4-valec 1,5 TSI Evo. Skoncuje s motormi 1,4 TSI aj 1,8 TSI.

Audi - motor V6 3,0 TDI

Nové škandalózne informácie o motoroch 3,0 V6 TDI. VW to môže stáť ďalšie miliardy

09.08.2016 20:00

Kauza Dieselgate bude stáť VW za Atlantikom asi viac než 15 miliárd dolárov. Koncernu v USA totiž hrozí, že bude musieť vykúpiť aj všetky naftové Audi Q7, Porsche Cayenne a Volkswageny Touareg.

iPad mini Retina, tablet, Apple

Írsko sa zatiaľ nedokázalo zhodnúť na postupe v kauze Apple

31.08.2016 23:00

Írska vláda sa na stredajšom zasadnutí nedokázala dohodnúť na tom, či sa odvolá proti rozhodnutiu Bruselu v kauze Apple.

Nigéria, vojak, tank, Boko Haram,

Najväčšiu ekonomiku Afriky zrazila lacná ropa po rokoch do recesie

31.08.2016 21:30

Nigéria v stredu oficiálne oznámila, že sa prepadla do recesie, prvýkrát od roku 1991. Najväčšiu africkú ekonomiku zrazili dole najmä nízke ceny ropy.

Kanada

Kanadská ekonomika klesla najprudším tempom za sedem rokov

31.08.2016 20:50

Kanadská ekonomika zaznamenala v druhom štvrťroku najprudší pokles za posledných sedem rokov, respektíve od svetovej finančnej krízy.

angela merkelová, eú

Merkelová: Všetci migranti nebudú môcť v Nemecku zostať

31.08.2016 20:40

Viac ako milión migrantov, ktorí vlani prišli do Nemecka, predstavuje problém, a nie všetci tam budú môcť zostať, uviedla Angela Merkelová.