To ukázalo, že plasty vystužené uhlíkovými vláknami (CFRP), ktoré sú pevnejšie ako oceľ a ľahšie ako hliník, by mohli mať otvorené dvere pre masové využitie. Lenže stavať z nich úžitkové autá sa zdá predsa len trochu pritiahnuté za vlasy. Scania napriek tomu tvrdí, že v budúcnosti sa môžu kompozity oplatiť aj ekonomicky. Jej štúdia uvádza, že ak by sa z uhlíkových vlákien vyrábali kľúčové prvky podvozku, mohli by konštruktéri dosiahnuť úsporu hmotnosti až 40 %. Pri ťažkých nákladných autách by to znamenalo vyššiu nosnosť bez zvýšenia spotreby paliva alebo nutnosti použiť alternatívne pohony.
Pri autobusoch a ľahkých úžitkových vozidlách, určených najmä do mesta, by zas mohla byť dosiahnutá výrazne nižšia spotreba paliva. Vysokú nákupnú cenu karbónu môže pritom kompenzovať aj pomalšie starnutie, menšia náchylnosť k únave materiálu a absencia korózie. To by znamenalo vyššiu životnosť úžitkových áut a nižšie servisné náklady. V neposlednom rade by tiež kompozitné materiály umožnili konštruktérom odpútať sa od konvenčných riešení podvozkov a navrhovať také, ktoré by boli lepšie prispôsobené pohonnému systému a konkrétnemu využitiu daného vozidla.