Hybridov a plug-in hybridov síce stále pribúda, ale ani klasické spaľovacie motory nie sú na odpis. Ešte pekných pár rokov budú v automobilovej branži hrať prvé husle. Dokazuje to aj Mercedes-Benz. Predstavuje štyri úplne nové spaľovacie motory s objemom od dvoch do štyroch litrov – tri benzínové a jeden dieselový. Po dvadsiatich rokoch sa pri 6-valcoch vracia k radovej koncepcii, ale nasadzuje aj úplne nové technológie. Napríklad 48-voltovú sústavu, reverzibilný alternátor, vypínanie valcov či dokonca elektrické turbodúchadlo.
Benzínový 4-valec so štartér-generátorom
Preplňovaný 4-valec má dosahovať výkon 6-valcov. Mercedes sľubuje litrový výkon 100 kW, a keďže ide o dvojliter, máme tu rovný dvojnásobok. Samozrejme, podieľa sa na tom turbodúchadlo twin-scroll. Jeho špecialitou je štartér-generátor, alebo ak chcete reverzibilný alternátor s výkonom až 12,5 kW, čo naznačuje, že motor dostane 48-voltovú elektrickú sústavu. Generátor sa bude starať nielen o extrémne rýchle štartovanie a rekuperáciu brzdnej energie, ale aj o akceleráciu a v niektorých režimoch o samotný pohon, tak ako pri hybridoch. Účinnou pomocou má byť najmä v oblasti pod 2 500 otáčok za minútu. Motor bude určený celému spektru modelov od A až po E.
Benzínový 6-valec s elektrickým kompresorom
Radový benzínový 6-valec je v ponuke Mercedesu-Benz veľkou novinkou. V Stuttgarte sa teda vracajú k starým dobrým mravom, ktorým ostalo verné už len BMW. Je jasné, že bude mať pozdĺžne uloženie a že bude slúžiť modelom so zadným náhonom, prípadne štvorkolkám. Takže od triedy C a vyššie. Premiéru si odbije budúci rok vo vlajkovej lodi S. Z troch litrov má ponúknuť výkon 8-valca, konkrétne 300 kW a k tomu 500 Nm krútiaceho momentu. Spotreba má pritom klesnúť o 15 %. Elektrická sústava so 48 voltmi je v tomto prípade istotou. Využívať ju bude elektrický kompresor kombinovaný s klasickým turbodúchadlom. „Turbodiera“ by preto mala byť pre tento 6-valec neznámym pojmom. Do hry tiež vstúpi štartér-generátor s výkonom 15 kW, umožňujúci krátkodobý čisto elektrický režim jazdy.
Benzínový 8-valec s deaktiváciou valcov
Nový 8-valec vznikal v spolupráci s divíziou AMG, preto neprekvapia niektoré paralely s motorom z kupé AMG GT. Napríklad dvojica turbodúchadiel umiestnená medzi valcami (hotinner V). Novinka má mať výkon nad 350 kW a krútiaci moment cez 700 Nm. To je zlepšenie asi o 5 %. Spotreba však pôjde dole o 10 %, a to aj vďaka vypínaniu štyroch valcov pri nízkom zaťažení. O štartér-generátore ani 48-voltovej sústave Mercedes-Benz v tomto prípade nehovorí. Vylúčené to ale nie je. S novinkou sa budeme môcť stretnúť nielen v triede E a S, ale aj v SUV GLE/GLE Coupé, GLS či triede G.