Inovácie v Toyote začali novou modulárnou platformou TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorá je základom štvrtej generácie modelu Prius. Pokračovaním je nový benzínový motor s objemom 2 487 cm3, ktorý dosahuje maximálny výkon 151 kW pri 6 600 otáčkach za minútu a krútiaci moment 250 Nm pri 4 800 ot./min. Hlavnou prednosťou radového štvorvalca s priamym vstrekovaním je zníženie tepelných strát. Vďaka nemu dosahuje tepelnú účinnosť 40% a v prípade hybridného pohonu až 41%.
Ďalšou technickou novinkou Toyoty sú nové automatické prevodovky. Ide o osemstupňovú (Direct Shift-8AT) a desaťstupňovú (Direct Shift-10AT) automatickú prevodovku, pričom druhou menovanou sa japonská automobilka zaradila k Fordu a General Motors, ktorí ako prví uviedli na trh desaťstupňový automat. Hlavným cieľom nových prevodoviek je znížiť spotrebu paliva. K tomu má prispieť nové ozubenie znižujúce vnútorné trenie. Okrem toho sú nové prevodovky ľahšie a kompaktnejšie.
Všetky spomínané inovácie predstavujú len začiatok dlhodobých plánov Toyoty. Do roku 2021 chce automobilka predstaviť ďalších osem pohonných jednotiek v sedemnástich verziách. Uvedené automatické prevodovky sú súčasťou nového portfólia tvoreného celkovo štyrmi prevodovkami v desiatich variantoch, a to vrátane novej prevodovky CVT. Okrem toho sa v Toyote chystajú predstaviť ďalších päť hybridných systémov v desiatich verziách. O päť rokov by teda malo byť novou technikou vybavených 60% vozidiel značiek Toyota a Lexus predaných v Japonsku, v USA, v Európe a v Číne.