Opel Insignia: Prezrádza viac o 'štvorkolke'. Dostane ju z Focusu RS

Nová vlajková loď Opelu príde opäť aj s ponukou pohonu oboch náprav. S tým predchádzajúcim však nebude mať nový systém nič spoločné. Pikantné je, že bude takmer identický s technológiou ostrého Fordu Focus RS. Takže hrozí aj driftovací mód?

16.01.2017 12:00
debata
Aj nová generácia Insignie môže počítať so... Foto: Opel
Opel Insignia Grand Sport - 2017 Aj nová generácia Insignie môže počítať so štvorkolkou. Systém dostane od britskej spoločnosti GKN.

Koncom roka zverejnil Opel prvé informácie o druhej generácii Insignie. Vďaka tomu vieme, že novinka bude mať dizajn evokujúci 4-dverové kupé, bude ľahšia o 175 kg a dostane napríklad aj zlepšené diódové svetlá IntelliLix Matrix LED so šestnástimi diódami v každom z reflektorov. Pod kapotou sa majú objaviť motory s objemom od 1,5 do 2,0 litra aj moderný 8-stupňový automat. Lenže do premiéry je ešte dosť ďaleko, veď Insignia sa verejnosti ukáže naživo až v marci v Ženeve. A tak Opel priebežne prihadzuje nové informácie. Tie ostatné sa týkajú pohonu oboch náprav.

Nový systém pohonu oboch náprav GKN Twinster... Foto: Opel
Opel Insignia Grand Sport - 2017 Nový systém pohonu oboch náprav GKN Twinster pracuje s dvoma spojkami, umožňujúcimi riadiť distribúciu hnacieho momentu samostatne pre každé zo zadných kolies ale aj medzi nápravami.

Insignia prejde na úplne nový systém štvorkolky, takzvaný Twinster AWD, za ktorým stojí britská spoločnosť GKN Driveline. Nie je celkom neznáma, veď vlani sa zviditeľnila vďaka novému Fordu Focus RS, pre ktorý navrhla pohon oboch náprav. Jeho originalita spočíva najmä v takzvanom „driftovacom“ móde, vďaka ktorému sa ostrý Ford môže správať ako zadokolka. To asi Insignii nehrozí, ale ostatné výhody systému si zachová. Distribúcia hnacieho momentu k zadným kolesám bude totiž tiež využívať modul s dvoma spojkami.

Výhodou systému sú aj kompaktné rozmery, takže... Foto: Opel
Opel Insignia Grand Sport - 2017 Výhodou systému sú aj kompaktné rozmery, takže batožinový priestor neutrpí.

Prvá z nich sa postará o rozdelenie výkonu medzi prednou a zadnou nápravou a druhá o prerozdeľovanie momentu medzi pravým a ľavým zadným kolesom. To umožňuje vektorovanie hnacej sily, čo je výhoda nielen pre trakciu v prípade, že sa každé z kolies nachádza na odlišne priľnavom povrchu, ale aj možnosť upravovať trajektóriu jazdy v zákrutách pomocou posielania väčšej časti hnacieho momentu na vonkajšie zadné koleso. Systém bude rozhodovať nielen na základe údajov z trakčných systémov, ale aj pomocou dát o polohe plynového pedálu a natočení volantu.

Vodič dostane navyše možnosť voliť niekoľko jazdných režimov. V móde Sport bude systém pracovať v záujme čo najlepšej trakcie, teda so stálym pohonom 4×4, a v režime ekonomickej jazdy zas dokáže pohon zadných kolies celkom odpojiť. Štvorkolka má byť k dispozícii výlučne vo verziách vybavených novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Opel dodáva, že pre systém GKN Twinster sa rozhodol aj z dôvodu kompaktných rozmerov, ktoré neobmedzia veľkosť kufra, a tiež z dôvodu nízkej hmotnosti, na ktorej si pri Insignii veľmi zakladal.
Opel Insignia Grand Sport - 2017
Opel Insignia Grand Sport - 2017
+4Opel Insignia Grand Sport - 2017
Opel Insignia Grand Sport - 2017
Opel Insignia Grand Sport - 2017
+10Opel Insignia Grand Sport - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #Opel Insignia #autosalón Ženeva 2017 #Opel Insignia Grand Sport
Články podľa značiek