Citroën SpaceTourer 4x4 Ë: Koncept mikrobusu sa hrá na SUV

Nie, toto nie je elektrická dodávka. Štúdiu Ë Concept poháňa klasický naftový dvojliter BlueHDi. Na rozdiel od civilných verzií si však trúfa aj do terénu. Zatúpi v ponuke Citroënu SUV?

Ženevský koncept Citroën SpaceTourer Ë je terénnou
dodávkou, ktorá by mohla v ponuke automobilky zastúpiť chýbajúce SUV.
Vychádza zo sériového SpaceToureru s pohonom oboch náprav. Má však o 60 mm
zvýšený podvozok.
Ženevský koncept Citroën SpaceTourer Ë je terénnou dodávkou, ktorá by mohla v ponuke automobilky zastúpiť chýbajúce SUV. Vychádza zo sériového SpaceToureru s pohonom oboch náprav. Má však o 60 mm zvýšený podvozok.
Autor: Citroën

Vlaňajší príchod dodávky SpaceTourer okorenil Citroën ženevským konceptom Hyphen. Išlo o drsne pôsobiacu verziu s pohonom oboch náprav, terénnymi pneumatikami a nápadným dizajnovým tuningom, na ktorom spolupracovali aj členovia kapely Hyphen Hyphen. Asi to nebol len výstrel do tmy. Do Ženevy sa totiž aj tento rok vráti Citroën s podobne ladeným SpaceTourerom. A hoci nesie prívlastok 4×4 Ë Concept, je realite bližšie, ako by sa mohlo zdať. Terénnej dodávke nebráni nič, aby sa dostala priamo na výrobné linky. Automobilka tak len pravdepodobne testuje potenciálny záujem publika.

Karoséria používa efektné sivé maskovanie s červenými
akcentmi. Nič, čo by sa v limitovanej edícii nemohlo objaviť na linkách.
Karoséria používa efektné sivé maskovanie s červenými akcentmi. Nič, čo by sa v limitovanej edícii nemohlo objaviť na linkách.
Autor: Citroën

Ženevský Ë Concept vychádza zo sériového SpaceToureru v krátkej verzii XS. Citroën však spomína aj možnosť postaviť takéto auto z dlhších verzií M a XL, čo nebude iste náhoda. Tá krátka by však mohla konkurovať bežným SUV strednej triedy, keďže dostala pripájateľný pohon oboch náprav s funkciou Lock od francúzskej spoločnosti Dangel. A aby si s terénom rozumela ešte viac, jej podvozok je zvýšený o rovných 60 mm. Na pneumatikách nájdeme reťaze. Takže tu máme mikrobus pre dobrodruhov, ktorý sa nezľakne blata, snehu ani prašnej cesty. Dizajn oživuje sivé maskovanie s červenými akcentmi.

Interiér je určený siedmim cestujúcim v usporiadaní
2+2+3. Možné sú však aj iné konfigurácie.
Interiér je určený siedmim cestujúcim v usporiadaní 2+2+3. Možné sú však aj iné konfigurácie.
Autor: Citroën

Čítajte viac

Interiér je ladený v podobných farbách a pojme sedem cestujúcich v troch radoch sedadiel s konfiguráciou 2+2+3. Posuvné bočné dvere možno ovládať aj pomocou nožného senzora. Na palube nájdeme množstvo prvkov Citroën Advanced Comfort od head-up displeja až po 7-palcovú dotykovú obrazovku. Pod kapotou ale nečakajte elektromotory, hoci názov Ë Concept by tomu nasvedčoval. Písmeno Ë použil Citroën len ako symbol svojich doplnkových produktov pre životný štýl. Štúdia sa spolieha na overenú techniku – dvojlitrový 4-valec 2,0 BlueHDi s výkonom 110 kW, spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Aj to naznačuje blízkosť sériovej produkcie tohto konceptu. Okrem neho však privezie Citroën na ženevskú motoršou aj štúdiu C-Aircross Concept, ktorá je avízom nového crossovera, vyvinutého v partnerskej spolupráci s Opelom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Nadácia Aigyptos

Nadácia Aigyptos

27.03.2017 23:12

Nadácia Aigyptos podporuje rozvoj slovenskej egyptológie. Je platformou pre odborníkov i laikov, ktorí sa zaujímajú o históriu a kultúru starovekého Egypta.

Asociácia polio v SR - RŠO SZTP

27.03.2017 22:58

Sme republiková špecifická organizácia Slovenského zväzu telesne postihnutých združujúca ľudí, ktorí v ranom detstve prekonali detskú obrnu (poliomyelitídu).

Thomas de Maiziere

De Maiziere pohrozil krajinám, ktoré nechcú odmietnutých migrantov

27.03.2017 22:42

Nemecký minister vnútra Thomas de Maiziere požaduje vyvodenie dôsledkov pre krajiny, ktoré nechcú prijať odmietnutých migrantov.

Kiska, Izrael, lekár, operácia, Haifa

Kiska na návšteve Izraela: Zdieľanie skúseností je cestou k úspechu

27.03.2017 22:21

Unikátna univerzita musí mať špičkových študentov a profesorov, musí slúžiť štátu, spoločnosti a meniť ju. Uviedol Kiska na pôde technickej univerzity Technion v Haife.