Škoda Fabia 1,0 TSI: 'Smrť' 4-valca rýchlejšia, ako sa čakalo

Po nástupe novučičkého motora 1,0 TSI v modernizovanom Rapide, čaká podobná transplantácia aj menšiu Fabiu. Pritom s pôvodným motorom 1,2 TSI už vôbec nepočíta. Pod kapotou tak ostanú iba 3-valce. Zato s nižšou spotrebou.

S nový motorom bude Fabia dosahovať lepšie zrýchlenie aj
maximálnu rýchlosť.
S nový motorom bude Fabia dosahovať lepšie zrýchlenie aj maximálnu rýchlosť.
Autor: Škoda-Auto

Ak máte záujem o 4-valcovú Fabiu, musíte sa poponáhľať. Verzia 1,2 TSI sa stane zakrátko minulosťou. Pod kapotu mieri 3-valec 1,0 TSI, ktorý pôvodný agregát nahradí v oboch výkonových verziách, teda slabšiu s výkonom 66 kW, aj silnejšiu s výkonom 81 kW. Zákazníci však dostanú viac. Trojvalec 1,0 TSI bude v službách Fabie naladený na 70 alebo 81 kW. V prípade slabšej verzie tak došlo k nárastu o štyri kilowatty. V oboch prípadoch tu však máme vyšší krútiaci moment, ktorý narástol zo 175 na 200 Nm. A to by malo byť za volantom cítiť.

Nový 3-valcový motor ušetrí približne 0,3 litra benzínu
na 100 km, pritom má vyšší krútiaci moment a je o 10 kg ľahší.
Nový 3-valcový motor ušetrí približne 0,3 litra benzínu na 100 km, pritom má vyšší krútiaci moment a je o 10 kg ľahší.
Autor: Škoda-Auto

Fabia 1,0 TSI (66 kW) bude s novým motorom akcelerovať na stovku za 10,6 sekundy, čo je zlepšenie o tri desatiny. Silnejšia verzia skráti akceleráciu na 9,5 sekundy. Najväčším bonusom má byť však nižšia spotreba paliva. Škoda uvádza zníženie o šesť percent na 4,3, respektíve 4,4 litra benzínu na 100 km. To je v oboch prípadoch o tri deci menej. V spojení so 7-stupňovou prevodovkou DSG, dostupnou v silnejšej verzii, sa zlepšilo napríklad aj pružné zrýchlenie. Z rýchlosti 80 km/h na 120 km/h to 3-valcovej Fabii trvá o 4,1 sekundy kratšie. Spotreba je pritom nižšia o 0,1 litra.

Maximálna rýchlosť narástla zmenou motora na 185, respektíve 187 km/h. Nový motor je oproti predošlému navyše ľahší o 10 kg a má nižšie trenie. Plniaci tlak turbodúchadla je 1,6 baru. Rýchlu odozvu zabezpečuje chladič stlačeného vzduchu integrovaný priamo do sacieho potrubia. Okrem nových motorov však Fabia prichádza aj s ďalšími novinkami. A nie malými. Počítať totiž môže s autonómnymi brzdami a od stupňa vybavenia Style aj s príplatkovým adaptívnym tempomatom, čo sa v tejto triede len tak ľahko nevidí.

Čítajte viac

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

parlament, fico,

Fico: Rozšírenie návrhu o ďalšie amnestie je na poslancoch

25.03.2017 13:54

Postoj predsedu vlády Roberta Fica sa k zrušeniu Mečiarových amnestií od roku 1998 nemenil.

fico, summit, rím

Fico: Iný priestor ako EÚ pre SR neexistuje

25.03.2017 13:02

Pre Slovensko neexistuje iný životný priestor, ako je Európska únia a klame každý, kto tvrdí, že SR by dokázalo prežiť ako nejaký neutrálny štát.

židia, muzeum, kultúra, vlak,

Prežila peklo, aby mohla mladým rozprávať o nacistických zverstvách

25.03.2017 11:45

O osude slovenských Židov už bolo rozhodnuté, no rodinka Friedmannovcov z Humenného ešte netušila, aký tragický to bude mať dosah.

František Gaulieder

Zomrel bývalý poslanec František Gaulieder, zrazil ho vlak

25.03.2017 11:03, aktualizované: 14:10

Františka Gauliedera zrazil nadránom z piatka na sobotu vlak, udalosť sa stala pred Trnovcom nad Váhom (okres Šaľa). Polícia pracuje aj s verziou samovraždy.