Škoda Fabia 1,0 TSI: 'Smrť' 4-valca rýchlejšia, ako sa čakalo

Po nástupe novučičkého motora 1,0 TSI v modernizovanom Rapide, čaká podobná transplantácia aj menšiu Fabiu. Pritom s pôvodným motorom 1,2 TSI už vôbec nepočíta. Pod kapotou tak ostanú iba 3-valce. Zato s nižšou spotrebou.

03.03.2017 12:00
16
S nový motorom bude Fabia dosahovať lepšie... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia 1,0 TSI - 2017 S nový motorom bude Fabia dosahovať lepšie zrýchlenie aj maximálnu rýchlosť.

Ak máte záujem o 4-valcovú Fabiu, musíte sa poponáhľať. Verzia 1,2 TSI sa stane zakrátko minulosťou. Pod kapotu mieri 3-valec 1,0 TSI, ktorý pôvodný agregát nahradí v oboch výkonových verziách, teda slabšiu s výkonom 66 kW, aj silnejšiu s výkonom 81 kW. Zákazníci však dostanú viac. Trojvalec 1,0 TSI bude v službách Fabie naladený na 70 alebo 81 kW. V prípade slabšej verzie tak došlo k nárastu o štyri kilowatty. V oboch prípadoch tu však máme vyšší krútiaci moment, ktorý narástol zo 175 na 200 Nm. A to by malo byť za volantom cítiť.

Nový 3-valcový motor ušetrí približne 0,3 litra... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia 1,0 TSI - 2017 Nový 3-valcový motor ušetrí približne 0,3 litra benzínu na 100 km, pritom má vyšší krútiaci moment a je o 10 kg ľahší.

Fabia 1,0 TSI (66 kW) bude s novým motorom akcelerovať na stovku za 10,6 sekundy, čo je zlepšenie o tri desatiny. Silnejšia verzia skráti akceleráciu na 9,5 sekundy. Najväčším bonusom má byť však nižšia spotreba paliva. Škoda uvádza zníženie o šesť percent na 4,3, respektíve 4,4 litra benzínu na 100 km. To je v oboch prípadoch o tri deci menej. V spojení so 7-stupňovou prevodovkou DSG, dostupnou v silnejšej verzii, sa zlepšilo napríklad aj pružné zrýchlenie. Z rýchlosti 80 km/h na 120 km/h to 3-valcovej Fabii trvá o 4,1 sekundy kratšie. Spotreba je pritom nižšia o 0,1 litra.

Maximálna rýchlosť narástla zmenou motora na 185, respektíve 187 km/h. Nový motor je oproti predošlému navyše ľahší o 10 kg a má nižšie trenie. Plniaci tlak turbodúchadla je 1,6 baru. Rýchlu odozvu zabezpečuje chladič stlačeného vzduchu integrovaný priamo do sacieho potrubia. Okrem nových motorov však Fabia prichádza aj s ďalšími novinkami. A nie malými. Počítať totiž môže s autonómnymi brzdami a od stupňa vybavenia Style aj s príplatkovým adaptívnym tempomatom, čo sa v tejto triede len tak ľahko nevidí.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
16 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #1.0 TSI
Články podľa značiek