Ak máte záujem o 4-valcovú Fabiu, musíte sa poponáhľať. Verzia 1,2 TSI sa stane zakrátko minulosťou. Pod kapotu mieri 3-valec 1,0 TSI, ktorý pôvodný agregát nahradí v oboch výkonových verziách, teda slabšiu s výkonom 66 kW, aj silnejšiu s výkonom 81 kW. Zákazníci však dostanú viac. Trojvalec 1,0 TSI bude v službách Fabie naladený na 70 alebo 81 kW. V prípade slabšej verzie tak došlo k nárastu o štyri kilowatty. V oboch prípadoch tu však máme vyšší krútiaci moment, ktorý narástol zo 175 na 200 Nm. A to by malo byť za volantom cítiť.
Fabia 1,0 TSI (66 kW) bude s novým motorom akcelerovať na stovku za 10,6 sekundy, čo je zlepšenie o tri desatiny. Silnejšia verzia skráti akceleráciu na 9,5 sekundy. Najväčším bonusom má byť však nižšia spotreba paliva. Škoda uvádza zníženie o šesť percent na 4,3, respektíve 4,4 litra benzínu na 100 km. To je v oboch prípadoch o tri deci menej. V spojení so 7-stupňovou prevodovkou DSG, dostupnou v silnejšej verzii, sa zlepšilo napríklad aj pružné zrýchlenie. Z rýchlosti 80 km/h na 120 km/h to 3-valcovej Fabii trvá o 4,1 sekundy kratšie. Spotreba je pritom nižšia o 0,1 litra.
Maximálna rýchlosť narástla zmenou motora na 185, respektíve 187 km/h. Nový motor je oproti predošlému navyše ľahší o 10 kg a má nižšie trenie. Plniaci tlak turbodúchadla je 1,6 baru. Rýchlu odozvu zabezpečuje chladič stlačeného vzduchu integrovaný priamo do sacieho potrubia. Okrem nových motorov však Fabia prichádza aj s ďalšími novinkami. A nie malými. Počítať totiž môže s autonómnymi brzdami a od stupňa vybavenia Style aj s príplatkovým adaptívnym tempomatom, čo sa v tejto triede len tak ľahko nevidí.