Dacia uviedla nový Duster na trh len koncom vlaňajšieho roka a hneď na to bola nútená urobiť pod kapotou poriadnu rošádu. Kvôli novej procedúre WLTP a emisnej norme Euro 6d, vypadol z ponuky napríklad preplňovaný benzínový motor 1,2 TCe. A zmenám sa nevyhli ani dieselové Dustery. Starý naftový motor 1,5 dCi (66, 80 kW) musel z kola von. Nahradil ho nový 1,5 Blue dCi so vstrekovaním prísady AdBlue. Bonusom je vyšší výkon. Slabšia verzia má 70 a silnejšia až 85 kW. Takže na prvý pohľad zákazníci nič nestratili. No celkom tak to nie je.
Verzia 1,5 Blue dCi s pohonom 4×4 dostala totiž 6-stupňovú manuálnu prevodovku s identickými prevodovými pomermi ako verzia 4×2. To znamená dlhšie sprevodovanie a nižšiu spotrebu paliva. Veď pri diaľničnom tempe točí teraz motor len 2 790 otáčok namiesto pôvodných 3 110. Lenže čo je dobré pre emisie, nemusí byť výhodou v teréne. Naftový Duster 4×4 tým totiž prišiel o výhodu „krátkej“ jednotky, ktorá tak trochu suplovala redukciu. Pri 1 500 otáčkach za minútu má teraz Duster rýchlosť 8 km/h, čo je o dva kilometre za hodinu viac ako v minulosti.
Časť z tohto hendikepu azda „zahladí“ o čosi vyšší výkon, ale na kolesá sa rozhodne dostane pri nízkych rýchlostiach menej krútiaceho momentu. V ťažšom teréne to bude cítiť a od vodiča si vyžiada viac práce so spojkou. Tí, čo však Duster využívajú zväčša na ceste, budú jednodznačne profitovať. A to z menších nákladov na palivo. Papierová spotreba je len 4,4 litra nafty na 100 km. A tiež lepšej dynamiky. Slabší diesel zvládne stovku za 12,6 sekundy a silnejší za 10,5 sekundy. To je o 1,2 , respektíve 1,3 sekundy lepší výsledok. Maximálka silnejšej verzie zas stúpne zo 169 na 175 km/h.