BrandZ: Najväčšiu cenu má Toyota. Za ňou BMW a Mercedes

Spoločnosť Millward Brown zostavila aj tento rok rebríček najhodnotnejších značiek sveta. Na čele je Apple a z automobiliek Toyota na 30. mieste.

02.06.2015 16:00
Toyota - logo Foto:
Toyota si napriek škandálu s airbagmi Takata udržala medzi automobilkami zlatú priečku. Jej hodnota ale klesla približne o dve percentá čím sa prepadla v celkovom rebríčku z 26. na 30. miesto.
debata

Časy, keď patrili automobilové značky k tým najhodnotnejším, sú dávno preč. Prevalcovali ich firmy pracujúce v informačných technológiách. Nie inak je to tento rok. Na čele najnovšieho rebríčka Millward Brown, ktorý zoraďuje rovnú stovku najhodnotnejších firiem, je opäť Apple s hodnotou 264,992 miliardy dolárov. A za ním s veľkým odstupom Google s hodnotou 173,652 miliardy dolárov. Tretiu priečku obsadil softvérový gigant Microsoft (115,500 mld. dolárov).

Druhé BMW ťažilo najmä vďaka divízii i, ktorá... Foto: BMW
BMW - logo Druhé BMW ťažilo najmä vďaka divízii i, ktorá vyrába elektromobil i3 a superšport i8.

A ako sú na tom automobilky? Prvú nájdeme na 30. mieste celkového rebríčka. Je ňou Toyota cenená na 28,913 miliardy dolárov. Zachovala si teda svoju pôvodnú pozíciu a dokonca ňou neotriasol ani škandál s nebezpečnými airbagmi Takata, ktorý sa dotkol miliónov vozidiel Toyota aj Lexus. Napokon, v tomto probléme nebola Toyota sama. Rovnako s ním zápasí Honda či Nissan. Medziročne klesla hodnota Toyoty len o približne dve percentá, čo nemohlo dať žiadnu šancu druhému BMW s hodnotou 26,349 miliardy.

BMW si polepšilo najmä vďaka divízii, ktorá produkuje mestský elektromobil i3 a ekologický superšport i8. Na treťom mieste je tak ako po minulé roky Mercedes-Benz (21,786 mld. dolárov) a štvrtá japonská Honda, ale s obrovským odstupom. Hodnotu značky vyčíslila spoločnosť Millward Brown na 13,332 miliardy dolárov. Honde tiež ublížila kauza Takata, ale jej priečka medzi automobilkami sa nezmenila. V prvej desiatke ešte nasleduje Ford, Nissan, Audi, Volkswagen, Land Rover a desiaty Lexus.

Všetky automobilky za Nissanom už ale patria v celkovom rebríčku až do druhej stovky. Nissan je na pozícii 93.

Najhodnotnejšie automobilové značky (2015)

Poradie/Značka Hodnota (mld. dolárov) Celkové poradie (2015) Celkové poradie (2014)
1. Toyota 29,813 30. 26.
2. BMW 26,349 34. 32.
3. Mercedes-Benz 21,786 43. 42.
4. Honda 13,332 78. 70.
5. Ford 13,106 80. 84.
6. Nissan 11,411 93. 90.
7. Audi 9,879
8. Volkswagen 9,097
9. Land Rover 4,891
10. Lexus 4,245

Najhodnotnejšie značky (2015)

Poradie (2015) Značka Hodnota (v mld. dolárov) Poradie (2014)
1. Apple 246,992 2.
2. Google 173,652 1.
3. Microsoft 115,500 4.
4. IBM 93,987 3.
5. Visa 91,962 7.
6. at&t 89,492 8.
7. Verizon 86,009 11.
8. Coca Cola 83,841 6.
9. McDonalds 81,162 5.
10. Marlboro 80,352 9.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #BMW #Mercedes-Benz #BrandZ #Millward Brown #hodnota značiek
Články podľa značiek