Časy, keď patrili automobilové značky k tým najhodnotnejším, sú dávno preč. Prevalcovali ich firmy pracujúce v informačných technológiách. Nie inak je to tento rok. Na čele najnovšieho rebríčka Millward Brown, ktorý zoraďuje rovnú stovku najhodnotnejších firiem, je opäť Apple s hodnotou 264,992 miliardy dolárov. A za ním s veľkým odstupom Google s hodnotou 173,652 miliardy dolárov. Tretiu priečku obsadil softvérový gigant Microsoft (115,500 mld. dolárov).

A ako sú na tom automobilky? Prvú nájdeme na 30. mieste celkového rebríčka. Je ňou Toyota cenená na 28,913 miliardy dolárov. Zachovala si teda svoju pôvodnú pozíciu a dokonca ňou neotriasol ani škandál s nebezpečnými airbagmi Takata, ktorý sa dotkol miliónov vozidiel Toyota aj Lexus. Napokon, v tomto probléme nebola Toyota sama. Rovnako s ním zápasí Honda či Nissan. Medziročne klesla hodnota Toyoty len o približne dve percentá, čo nemohlo dať žiadnu šancu druhému BMW s hodnotou 26,349 miliardy.
BMW si polepšilo najmä vďaka divízii, ktorá produkuje mestský elektromobil i3 a ekologický superšport i8. Na treťom mieste je tak ako po minulé roky Mercedes-Benz (21,786 mld. dolárov) a štvrtá japonská Honda, ale s obrovským odstupom. Hodnotu značky vyčíslila spoločnosť Millward Brown na 13,332 miliardy dolárov. Honde tiež ublížila kauza Takata, ale jej priečka medzi automobilkami sa nezmenila. V prvej desiatke ešte nasleduje Ford, Nissan, Audi, Volkswagen, Land Rover a desiaty Lexus.
Všetky automobilky za Nissanom už ale patria v celkovom rebríčku až do druhej stovky. Nissan je na pozícii 93.
Najhodnotnejšie automobilové značky (2015)
Poradie/Značka | Hodnota (mld. dolárov) | Celkové poradie (2015) | Celkové poradie (2014) |
---|---|---|---|
1. Toyota | 29,813 | 30. | 26. |
2. BMW | 26,349 | 34. | 32. |
3. Mercedes-Benz | 21,786 | 43. | 42. |
4. Honda | 13,332 | 78. | 70. |
5. Ford | 13,106 | 80. | 84. |
6. Nissan | 11,411 | 93. | 90. |
7. Audi | 9,879 | – | – |
8. Volkswagen | 9,097 | – | – |
9. Land Rover | 4,891 | – | – |
10. Lexus | 4,245 | – | – |
Najhodnotnejšie značky (2015)
Poradie (2015) | Značka | Hodnota (v mld. dolárov) | Poradie (2014) |
---|---|---|---|
1. | Apple | 246,992 | 2. |
2. | 173,652 | 1. | |
3. | Microsoft | 115,500 | 4. |
4. | IBM | 93,987 | 3. |
5. | Visa | 91,962 | 7. |
6. | at&t | 89,492 | 8. |
7. | Verizon | 86,009 | 11. |
8. | Coca Cola | 83,841 | 6. |
9. | McDonalds | 81,162 | 5. |
10. | Marlboro | 80,352 | 9. |