Japonská automobilka Nissan je priekopníkom elektromobility a zároveň sa hlási aj k motoršportu. Aj preto jej legendárne modely prišli na trh vo vrcholných verziách Nismo. Reč je o GT-R, o Z a o aute predávanom len na japonskom trhu zvanom Skyline. Tejto pocty sa však dostalo aj elektromobilu Ariya.
Na tokijskom autosalóne predstavil Nissan Ariyu Nismo a športový tuning je značný. Zvonku ho prezrádza predný splitter, znížené prahy a zadný difúzor. Na veku batožinového priestoru sa nachádza spojler a hmlové svetlo je umiestnené v strede. Všetko to dopĺňajú červené linky po obvode a logá Nismo. Základom sú 20-placové disky kolies.
Vo vnútri športovú atmosféru navodzuje čierne čalúnenie skombinované s červeným prešívaním. Perforované sedačky sú čalúnené falošným semišom a interiér ozvláštňujú aj doplnky imitujúce drevo.
Napriek športovým vylepšeniam sa autu nepodarilo znížiť hmotnosť, ktorá je od 2 080 do 2220 kilogramov. Na výber budú dve výkonové verzie. Slabšia bude mať výkon 270 kW (362 k), krútiaci moment 560 Nm a energiu bude čerpať z 66kWh akumulátora. Silnejšia bude mať výkon 320 kW (429 k), krútiaci moment 600 Nm a batériu s kapacitou 91 kWh.
Športové jazdné vlastnosti podporí nastavenie riadiacej jednotky, ktorá bude z dvoch motorov po jednom na každej z náprav preferovať ten zadný. Umelý zvuk sprevádzajúci akceleráciu bude pripomínať zvuk elektrických monopostov Formuly E.
Čítajte aj Nissan Hyper Adventure Concept: Elektrický ‘off-road‘ chce napájať celý kempAutomobilka sa vyjadrila, že Ariya Nismo je určená pre japonský trh, kde sa dostane do predaja počas jari. Keby sa v Nissane napokon rozhodli priniesť ju aj do Európy, konkurovala by Kii EV6 GT a Hyundaiu Ioniq 5 N, hoci výkonom by na kórejské dvojčatá strácala.