Prvá generácia BMW X2 prišla na trh ako športovejšia alternatíva X1 v roku 2017. A hoci jej predaje boli z hľadiska objemov BMW zanedbateľné, ročne sa v Európe minulo priemerne 30 000 kusov, dostalo toto kompaktné SUV-kupé druhú šancu. V Mníchove sa pokúšajú o veľký reparát. A to doslova. Tak trochu nezaraditeľné X2 má konečne športovú siluetu a väčšie rozmery. Dalo sa to očakávať, pretože vychádza z novej X-jednotky predstavenej vlani, ktorá tiež poriadne dospela. Nové X2 má na dĺžku 4 554, na šírku 1 845 a na výšku 1 590 mm. Je teda o 194 mm dlhšie, o 21 širšie a až o 64 vyššie.
Sebavedomejší je aj dizajn. Kolmú prednú časť a svalnaté blatníky, zvýrazňujúce príslušnosť k SUV, dopĺňa klesajúca línia strechy v štýle kupé. X2 si dokonca požičalo vychytávku od svojich veľkých súrodencov, nevynímajúc modely X6 a XM. Má totiž osvetlené predné ľadvinky Iconic Glow. Masku lemujú nové štíhle svetlá, za príplatok s technológiou matrix LED. Dospelosť je zjavná aj pri pohľade na kolesá. Tie základné majú síce 17-palcov, ale ponuka siaha až k obrím dvadsaťjednotkám. Pre tých, ktorí túžia po ešte expresívnejšom dizajne, má BMW pripravené exteriérové balíky M Sport a M Sport Pro.
Tie pridávajú ochranné prvky M High-gloss Shadowline, matné pozadie svetiel, zadný spojler alebo červené strmene bŕzd M Sport. Dokonca aj pre elektrickú verziu iX2. Viaceré športové doplnky budú súčasťou najvýkonnejšej verzie X2 M35i vrátane dvoch párov výfukov. Na výber bude až 12 lakov karosérie a k tomu musíme pripočítať ďalších 11 metalických vrátane nového červeného odtieňa Fire Red. Stále však nie sme na konci, pretože paletu dopĺňajú dva matné odtiene Frozen a potom obrovská škála individuálnych farieb na mieru, o ktoré sa stará divízia BMW Individual. Ale zaujímavé je, že X2 prišlo o jeden zo svojich typických znakov, ktorým boli logá BMW umiestnené na zadných stĺpikoch. Dnes ich už nenájdete.
Interiér má priniesť posádke viac priestoru, najmä na nohy a nad hlavou zadných pasažierov. V kufri je teraz od 560 do 1 470 litrov, čo je až o 90, respektíve o 135 litrov viac. Len elektrická verzia iX2 sa musí uskromniť s objemom pre batožiny menším o 70 litrov. Tak ako všetky nové BMW má aj nové X2 vynovený infotainment, ktorý sa skladá z dvoch zakrivených displejov integrovaných v takzvanom BMW Curved Display. Pracuje pod novým operačným systémom BMW OS 9 a obsahuje aj osobného hlasového asistenta Intelligent Personal Assistant. Infotainment umožňuje využívať predplatené služby vrátane streamovania hudby, videí alebo hier. Samozrejmosťou je diaľkový prístup k viacerým funkciám vozidla či aktualizácia softvéru vzduchom.
Novinkou je plávajúca stredová konzola s dvojicou držiakov na nápoje a indukčnou nabíjačkou smartfónov. Konektivitu zabezpečujú okrem platforiem Apple CarPlay a Android auto štyri USB-C porty. Sériové vybavenie sa rozšírilo o vstavanú navigáciu BMW Maps, dvojzónovú klimatizáciu, kožený volant, elektrické ovládanie zadného veka a stredový airbag. Za príplatok si môžete dopriať nové veľkoplošné panoramatické strešné okno, siahajúce až nad zadné sedadlá, kožené čalúnenie Vernasca, head-up displej či prémiovú aparatúru Harman/Kardon. Ale aj paletu asistenčných systémov ako adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu a pokročilý parkovací asistent.
Čítajte viac BMW i7 M70 xDrive: Najrýchlejší elektromobil z Mníchova nerobí kompromisyPonuka motorov kopíruje nové BMW X1. A to je dobré, pretože pod kapotou ostávajú aj klasické benzínové a naftové motory. Základom je benzínová predokolka X2 sDrive20i, ktorá kombinuje preplňovaný 3-valec 1,5 TwinPower Turbo (115 kW) so 48 V štartér-generátorom, ktorý pridáva ďalších 14 kW. Systémový výkon je naladený na 125 kW. Dieselový základ predstavuje X2 sDrive18d s naftovým 4-valcom 2,0d s výkonom (110 kW). A potom je tu vrcholová verzia X2 M35i xDrive s motorom 2,0 TwinPower Turbo, ktorá posiela ku všetkým štyrom kolesám lákavých 221 kW. To znamená šprint na stovku za 5,4 sekundy. Všetky motory sú štandardne spojené so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic.
Absolútnou novinkou v ponuke je plne elektrické BMW iX2 xDrive30. Ako naznačuje názov, používa dva elektromotory, každý na jednej z náprav. Spolu produkujú 230 kW, čo znamená, že dynamikou sa batériová x-dvojka približuje k vrcholovej benzínovej verzii. Na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Len maximálna rýchlosť je limitovaná na 180 km/h. Batéria s kapacitou 64,8 kWh má novinke zabezpečiť normovaný dojazd 417 až 449 km. Šetriť s energiou pomáha adaptívna rekuperácia a nová funkcia Max Range pre čo najdlhší dojazd. Nabíjanie z 10 na 80 % zaberie približne 30 minút. Napokon, iX2 podporuje nabíjací výkon 205 kW, čo je veľmi slušné. Nabíjanie striedavým prúdom má zas na starosti 11 kW palubná nabíjačka.
Čítajte viac BMW 5: Mníchov predstavuje dva plug-in hybridy. Silnejší dá stovku za 4,3 sJazdné vlastnosti vylepšil podvozok s väčším rázvorom náprav a rozchodom kolies. Prispieva tiež tuhšia karoséria. Predné zavesenie využíva jednokĺbovú nápravu a zadné 3-prvkovú konštrukciu. Komfortu aj stabilite prispieva prídavné tlmenie nezávislé na zdvihu. O 15 mm nižší voliteľný M podvozok používa frekvenčné selektívne tlmenie a športové riadenie. BMW už stihlo otvoriť objednávky aj na Slovensku. Za základnú benzínovú verziu zaplatíte od 48 915 eur. Elektrické iX2 stojí od 55 360 eur. Prvé kusy by mali doraziť k zákazníkom na jar.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 559 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 845 |
Výška (mm) | 1 590 |
Objem kufra spaľovacích verzií (l) | 560 – 1 470 |
Objem kufra elektrickej verzie (l) | 525 – 1 400 |
Technické údaje
Verzia | X2 sDrive20i | X2 sDrive18d | X2 M35i xDrive | iX2 xDrive30 |
---|---|---|---|---|
Motor 1,5 TwinPower Turbo | 2,0 TwinPower Turbo | 2,0 TwinPower Turbo | 2× elektromotor | |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 0/0 |
Pohon 4×2 | 4×2 | 4×4 | 4×4 | |
Max. výkon | 125 | 110 | 221 | 230 |
0 – 100 km/h | – | – | 5,4 | 5,6 |