Dvojmiestny Patak Rodster - úžasná slovenská retro-hračka ide do výroby

Rodster prichádza na trh v spaľovacej aj elektrickej verzii. Predobjednávky sú spustené, k prvým zákazníkom sa dostane v roku 2024.

19.10.2023 10:00
Patak Rodster Foto:
Patak Rodster si už možno predobjednať so spaľovacím motorom a aj v elektrickej verzii.
debata

Slovenský startup Patak Motors dotiahol prototyp unikátneho dvojmiestneho mestského vozidla Patak Rodster až do sériovej podoby. Aktuálne si ho možno predobjednať po zložení 500-eurovej zálohy, k prvým záujemcom sa dostane v roku 2024. Na trh prichádza v spaľovacej aj elektrickej verzii, so strechou aj bez nej a vyrábať sa bude vo Vrbovom.

Jeho konštruktéri sa inšpirovali klasickými automobilmi z 30-tych rokov, no navrhli ho tak, aby spĺňalo potreby súčasného mestského zákazníka, aby bolo úsporné a aby sa s ním dalo v meste ľahko zaparkovať. Pri tvorbe dizajnu sa spojili so svetoznámym dizajnérskym štúdiom Evektor.

Patak Rodster
Patak Rodster
+9Patak Rodster

Prednej časti dominuje mriežka v štýle art deco s výrazným logom, zadná časť je v tvare lodného chvosta, ďalšími dizajnovými prvkami sú retro svetlomety a kolesá s retro-výpletom, dostupné v chrómovom alebo matnom čiernom vyhotovení. Čistému, intuitívnemu a v benzínovej verzii dokonca analógovému interiéru dominuje drevená prístrojová doska a ergonomické kožené sedadlá.

Minimalistická drevená prístrojovka s... Foto: Patak Motors
Patak Rodster Minimalistická drevená prístrojovka s analógovými ukazovateľmi vyzerá výborne.

Auto je zároveň navrhnuté pre čo najväčšiu radosť z jazdy – má dvojité trojuholníkové zavesenie s pohonom zadných kolies. Má aj kompaktné rozmery 3 360 × 1 360 x­1 395 mm, malú čelná plocha, aerodynamický tvar, úzke kolesá s nízkym valivým odporom a váži len 450 kilogramov (bez batérie). Vďaka tomu má v elektrickej verzii so silnejšou 20 kWh batériou priemerný dojazd na úrovni 250 kilometrov.

V spaľovacej verzii ho poháňa 1-valcový motor s výkonom 15 kW a priemernou spotrebou 5,6 l/100 km. To pri nádrži s kapacitou 36 litrov zaručuje dojazd na úrovni približne 600 kilometrov. Slabšieho výkonu sa netreba báť, pretože pri nízkej hmotnosti je maximálna rýchlosť Rodsteru 125 km/h (130 km/h pri elektrickej verzii).

Patak Rodster – technická špecifikácia

  Špecifikácia Elektrická verzia 1 Elektrická verzia 2 Spaľovací motor
  Cena (s DPH) od € 22 900 od € 25 400 od € 16 900
  Počet miest 2 2 2
  Motor Synchrónny motor s permanentnými magnetmi Synchrónny motor s permanentnými magnetmi 4taktné vodné chladenie, jeden valec 4 ventily OHC
  Prevodovka Automatická Automatická Automatická
  Výkon 15 (30) kW 15 (30) kW 15 kW
  Akcelerácia 0–50 km/h 7 s 7 s 9 s
  Maximálna rýchlosť 130 km/h 130 km/h 125 km/h
  Batéria / Nádrž 10 kWh 20 kWh 35 l
  Priem. dojazd / Spotreba 100 km 250 km 5,6 l na 100km
  Váha (bez batérie) 450 kg 450 kg 450 kg
  Rozmery (DxŠxV) 3360×1360×1395 mm 3360×1360×1395 mm 3360×1360×1395 mm

A teraz to najlepšie – Patak Rodster je zaradený do triedy L7eA2, kam patria ťažké štvorkolky a mikroautá. Je naň potrebné vodičské oprávnenie B/B1, takže ho bude možné šoférovať (samozrejme v krajinách, kde je to povolené) už od 16 rokov. Cena benzínového modelu začína na 16 900 eurách a cena elektrického na 22 900 eurách.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #roadster #Patak Rodster #slovenské auto #Patak Motors
Články podľa značiek