Aston Martin DB12 Volante: Tento kabriolet má jazdiť rovnako dobre ako kupé

Po kupé DB12 prichádza Aston Martin s jeho otvorenou verziou Volante. A dal si na nej záležať. Aby zachoval dynamiku a brilantnú ovládateľnosť, prepracoval celý podvozok. Plátenná strecha sa sklopí za 14 sekúnd.

18.08.2023 10:00
debata
Aston Martin DB12 Volante má rovnako atletické... Foto: Aston Martin
Aston Martin - DB12 Volante Aston Martin DB12 Volante má rovnako atletické krivky ako kupé. A to vďaka kompaktnému mechanizmu strechy, ktorá sa skryje do minimálneho priestoru.

Aston Martin predstavil nástupcu DB1 už v marci. Novinku s označením DB12 vtedy charakterizoval ako „prvý Super Tourer na svete“. Tvrdil, že klasický pojem Grand Tourer pre DB12 jednoducho nestačí, pretože prináša kombináciu dynamiky a komfortu, ktoré vytvárajú úplne novú úroveň. Superlatívami chcel pravdepodobne zahmliť fakt, že toto aristokratické kupé sa muselo vzdať legendárneho 12-valcového motora, ktorý nahradila preplňovaná technika zo Stuttgartu, respektíve divízie AMG. Platí to aj pre novú otvorenú verziu DB12 s tradičným prívlastkom Volante. Tú vyvíjali v Gaydone súbežne s kupé, aby nešlo len o nejakú dodatočnú prestavbu na kabriolet. Aston Martin sľubuje identickú ovládateľnosť podporenú vzrušujúcim zážitkom z jazdy s vetrom vo vlasoch.

Aston Martin - DB12 Volante
Aston Martin - DB12 Volante
+15Aston Martin - DB12 Volante

Nová platená strecha má až osem vrstiev, čo zabezpečuje dokonalú akustickú a tepelnú izoláciu kabíny. Zložitá konštrukcia s mechanizmu K-fold s dvojstupňovým skladaním zabezpečila, že elektricky ovládaná strecha potrebuje po zložení len minimálny objem. DB12 Volante si preto mohlo zachovať atletické krivky a navyše vyzerá senzačne aj vtedy, keď je strecha vysunutá. Zákazníci majú na výber čierne, modré alebo strieborné plátno. Premena na kabriolet trvá 14 sekúnd a uzavretie len o dve sekundy dlhšie, pričom manipulácia je povolená do rýchlosti 50 km/h. Ovládať sa dá aj diaľkovo, takže pri „transformácii“ nemusíte sedieť za volantom. To, čo nevidieť, sú radikálne úpravy podvozka a štruktúry karosérie.

Luxusná kabína je vybavená po prvý raz... Foto: Aston Martin
Aston Martin - DB12 Volante Luxusná kabína je vybavená po prvý raz infotainmenom Aston Martinu a 15-reproduktorovou audiosústavou Bower & Wilkins.

DB12 Volante dostalo tuhšie horné montážne body zavesenia zadnej nápravy aj špecifickú krížovú vzperu v motorovom priestore, čo zvýšilo tuhosť karosérie o päť percent. Tuningom prešli pružiny aj tlmiče. Predná náprava je teraz tuhšia až o 140 %. Technológia adaptívnych tlmičov, má až päťnásobne širšie pásmo regulácie tlmenia. Tým automobilka zabezpečila, že aj bez pevnej strechy je ovládanie rovnako brilantné ako pri kupé DB12. Je to dôležité, pretože 8-valcová strojovňa pod prednou kapotou s objemom štyroch litrov prišla síce o štyri valce, produkuje úžasných 500 kW a krútiaci moment 800 Nm. To je o ešte o 30 kW a 100 Nm viac, než ponúkal pôvodný 12-valec v DB11. Výkon putuje výlučne k zadným kolesám cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF a elektronický samosvorný diferenciál E-diff.

Plátenná strecha má až osem vrstiev a jej... Foto: Aston Martin
Aston Martin - DB12 Volante Plátenná strecha má až osem vrstiev a jej zloženie trvá iba 14 sekúnd. Opačný proces je o dve sekundy dlhší.

Stabilizačný systém je možné nastaviť v štyroch stupňoch. Za týchto okolností šprintuje DB12 Volante na stovku za 3,7 sekundy, len o desatinku pomalšie v porovnaní s o čosi ľahším kupé. Rovnako fascinujúca je maximálna rýchlosť 325 km/h v ktorej sú si obe verzie rovnocenné. Luxusný kabriolet držia na ceste pneumatiky Michelin PilotSport S5, vyrobené podľa požiadaviek Aston Martinu. Obrie 21-palcové disky kolies ukrývajú mohutné brzdové kotúče s priemerom 400, respektíve 360 mm. Za príplatok si môžete dopriať karbónovo-keramickú brzdovú sústavu, ktorá šetrí na hmotnosti až 27 kg, a to na strane neodpružených hmôt, čo opäť podporuje stabilitu a ovládateľnosť.

Aston Martin Lagonda - 40 rokov Čítajte viac Aston Martin Lagonda: Futuristická 'klasika' omráčila svet eletronikou. Má 45

Interiér s usporiadaním 2 + 2 preberá všetky vychytávky kupé. Napríklad audio Bower & Wilkins s 15 reproduktormi a výkonom 1 170 W alebo nový 10,25-palcový infotainment vyvinutý po prvý raz pod taktovkou Aston Martinu. Vďaka tomu budú mať majitelia DB12 a DB12 Volante k dispozícii novú aplikáciu pre ovládanie niektorých funkcií vozidla priamo z obrazovky smartfónu. Sympatické je, že napriek rozsiahlej digitalizácii ponechal Aston Martin v kabíne aj dostatok hardvéru. Mechanické ovládače slúžia napríklad klimatizácii, ESP či parkovaciemu asistentu. Výroba kabrioletu by sa mala začať na jeseň, pričom prvé kusy plánuje Aston Martin dodať zákazníkom ešte do konca tohto roka.

Aston Martin DBX707 12 Čítajte viac Aston Martin DBX707: Superšport v rúchu aristokratického SUV

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Aston Martin #Aston Martin DB12 #Aston Martin DB12 Volante
Články podľa značiek