Tak to tu ešte nebolo. Britské Mini, pod krídlami BMW Group, musí v USA zvolať do servisov 30 456 vozidiel Mini, Mini Cooper, Cooper S a Mini JCW, vyrobených v roku 2014 a 2015. Teda nových modelov. Dôvodom pritom nie je nefunkčnosť zariadení alebo systémov vozidla, ale slabá ochrana zadných cestujúcich pri bočnom náraze. Podľa Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTS), je posádka vystavená veľkému riziku zranenia, pričom sa odvoláva na vlastné testy. A dodáva, že nejde o poruchu, ale o chybne navrhnutú konštrukciu bočnej ochrany karosérie.
Pravdou je, že nová generácia Mini sa zatiaľ nemôže pochváliť 5-hviezdičkovou bezpečnosťou ani podľa európskych crashtestov Euro NCAP. Jedna jej chýba. Problém jej robila práve ochrana pri bočnom náraze, keď bola hruď posádky vystavená vysokému zaťaženiu a ochrana hodnotená ako slabá. Kým v Európe sa ale tento fakt akosi vytratil z pozornosti, v USA musí Mini urobiť nápravu. A zdá sa, že ani veľmi neprotestovalo. Do servisov sa majú dostaviť všetky dotknuté vozidlá, ktorým bude medzi vonkajší plášť karosérie a vnútorné zadné výplne interiéru dodatočne pridaný absorpčný materiál.
Koľko to automobilku bude stáť, ostáva tajomstvom. Mini však zdôraznilo, že zatiaľ nemá v súvislosti s týmto problémom zdokumentované žiadne prípady zranení alebo úmrtí. Otázkou ostáva aj to, ako sa zachová v Európe. Či zlepší bočnú ochranu pri novovyrobených vozidlách, alebo či pozve do servisov aj majiteľov, ktorí už majú najnovšiu generáciu Mini vo svojich garážach.