EPA: Mazda je najúspornejšia. Na čele aj bez downsizingu

Americká agentúra EPA (Enviromental Protection Agency) tretí rok po sebe označila motory Mazda za najúspornejšie v USA. Výsledok je o to cennejší, že japonská automobilka nemá v ponuke elektromotory, hybridy ani sa nehrnie do prudkého downsizingu.

2015 mazda 6 us logo skyactiv
Mazda je podľa agentúry EPA najúspornejšia značka v USA.
Autor:

Automobilky sú v súčasnosti nútené vyrábať autá, ktoré šetria životné prostredie. Prísne stanovené podmienky ohľadom emisií tlačia spotrebu vozidiel nadol a mnohí výrobcovia sa vydávajú cestou hybridných sústav alebo elektromotorov. Japonská automobilka Mazda v tomto ohľade vyčnieva z radu.

Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA každoročne vyhodnocuje najúspornejšie značky automobilov. Hlavnou úlohou agentúry EPA je certifikácia hodnôt emisií automobilov, ktoré sa predávajú v USA. Podľa jej štatistík je priemerná spotreba modelov značky Mazda 8 litrov na 100 kilometrov a hodnota emisií CO2 dosahuje úroveň 187 gramov na kilometer.

V európskom ponímaní sa spomínané hodnoty môžu javiť privysoké, no treba zdôrazniť, že v USA vnímajú úspornosť vozidiel odlišne. Tradičné americké značky vyrábajú ozrutné pick-upy a limuzíny s obrovskými zážihovými motormi a nemajú dôvod uvádzať nereálne nízke spotreby. V Európe by boli takéto hodnoty neprípustné.

Mazda dosahuje výborné výsledky aj vďaka technológii
Skyactiv.
Mazda dosahuje výborné výsledky aj vďaka technológii Skyactiv.
Autor: Mazda

Mazda sa umiestnila na prvom mieste napriek tomu, že nevyrába elektrické ani hybridné automobily. Tajomstvo jej úspechu tkvie v niečom inom. Japonská značka nemá v ponuke luxusné vozidlá ani superšporty. V praxi to znamená, že jej štatistické údaje nezhoršujú osemvalce luxusných limuzín alebo desať či dvanásťvalce superšportových modelov. Najväčším motorom v ponuke Mazdy bol 3,7 litrový šesťvalec, ktorý poháňa model CX-9. S novou generáciou najväčšieho SUV v ponuke automobilky príde aj zmena motora, keďže nová CX-9 bude mať pod kapotou preplňovaný 2,5 litrový štvorvalec Skyactiv-G Turbo.

Čítajte viac

Druhým kľúčovým faktorom je samotná technológia Skyactiv. Vďaka nej si Mazda môže dovoliť vyrábať automobily vybavené benzínovými atmosférickými motormi s vyššími objemami než si trúfajú konkurenčné značky. Tie sa zvlášť pri vozidlách nižších tried väčším objemom zväčša vyhýbajú a tým znižujú tabuľkové hodnoty spotreby paliva a emisií. V prípade Mazdy takisto môžeme hovoriť o downsizingu, no veľmi umiernenom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

medvede

Vysoké Tatry si od medveďov oddýchnu

06.12.2016 15:00

Mimoriadna situácia pre premnožené medvede je od decembra vo Vysokých Tatrách minulosťou. Medvede sa začali ukladať na zimný spánok a prestali navštevovať ľudí.

Praha, Karlov most

Forejt sa vzdal miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu

06.12.2016 14:32

Jindřich Forejt sa vzdal z osobných a zdravotných dôvodov miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu, funkciu opustí koncom roka.

euro, bankovky, mince, peniaze

Nemecké firmy majú nárok na odškodnenie za odchod od jadra

06.12.2016 14:22

Nemecké energetické firmy majú pre rozhodnutie vlády o urýchlenom ústupe od jadrovej energie nárok na kompenzácie.

Andrej Danko

Danko: Prezident vyvoláva ústavnú krízu nevymenovaním sudcov

06.12.2016 14:18

Podľa predsedu NR SR Andreja Danka existuje momentálne jediná ústavná kríza, ktorú vyvoláva prezident Andrej Kiska nevymenovaním ústavných sudcov.