Predstavenie nového modelu sa odohralo vo veľkolepom štýle. Presne tak, ako sa to na auto tejto kategórie patrí. Celý večer sa o ňom hovorilo iba v superlatívoch, o ktorých ani trošku nepochybujeme. Áno, vďaka ľahkej hliníkovej konštrukcii je nový model XJ v priemere o 150 až 200 kg ľahší ako jeho konkurencia, vďaka čomu je auto obratnejšie a samozrejme úspornejšie. O čom ale pochybujeme, je dizajn novej vlajkovej lode tejto legendárnej britskej automobilky.
Atypický dizajn
Prvá generácia modelu XJ bola predstavená už v roku 1968 a odvtedy bolo toto auto svojim typickým dizajnom stelesnením britskej športovej elegancie v triede luxusných limuzín. Nový Jaguar XJ pochoval všetky typické línie a vykročil smerom, ktorý stanovil Jaguar XF. Možno je to dobré, možno nie, no v každom prípade je dizajn vecou vkusu a či sa Jaguar rozhodol správne, uvidíme na predajoch nového modelu.
Nedá nám nespomenúť obrovskú panoramatickú strechu, ktorá je v tejto triede dosť neobvyklá. Rovnako neobvyklá je čierna fólia na C-stĺpikoch, ale nie len v tejto triede, ale u automobilov vôbec. Nadbytočnú kreativitu si dizajnéri mohli skôr šetriť na prednú časť, ktorá je azda až príliš podobná modelu XF.
Či už sa vám nový Jaguar XJ páči alebo nie, nedá sa mu uprieť, že je to majestátne a rešpekt vzbudzujúce auto. Nová limuzína má rozmery 5122×1894×1448 mm. Rázvor osí kolies má hodnotu 3032 mm. Hneď od začiatku predaja bude k dispozícii aj predĺžená verzia. V jej prípade si k rázvoru, ale aj k celkovej dĺžke, prirátajte 125 mm. Batožinový priestor má objem 520 litrov.
Očarujúci interiér
Zatiaľ čo zvonku nemusí nový Jaguar XJ osloviť každého, jeho interiér by mohol skvelo poslúžiť ako definícia kvality a elegancie. Všade, kde sa pozriete, uvidíte len tie najkvalitnejšie materiály spracované s maximálnym dôrazom na detail. Z obrovského množstva prvkov luxusnej výbavy spomenieme iba audiosystém Bower & Wilkins s výkonom 1200 W a veľký displej na stredovej konzole, ktorý dokáže z pohľadu vodiča zobrazovať údaje z navigácia a z pohľadu spolujazdca napríklad premietať film.
Technika
Ako sme už spomínali, konštrukcia nového modelu kombinuje hliník, horčík a kompozitné zliatiny. Vďaka materiálom využívaným v leteckom priemysle je jeho prevádzková hmotnosť 1755 kg tou najnižšou v triede. Touto hmotnosťou disponuje model, ktorý je vybavený základnou benzínovú motorizáciu. Tou je päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 283 kW (385 k) a krútiacim momentom 516 Nm. K dispozícii sú ešte dve výkonové verzie tohto agregátu, avšak preplňovaného kompresorom. Tá slabšia má 346 kW (470 k) a silnejšia produkuje až 375 kW (510 k) a 625 Nm. K dispozícii je aj vznetový šesťvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Ten dosahuje výkon 202 kW (275 k) a krútiaci moment až 600 Nm.
Všetky motory sú kombinované so šesťstupňovou automatickou prevodovkou ZF. Štandardne je dodávaný aj elektronický samosvorný diferenciál so svornosťou až 90%.