Aj Nemecko chce zakázať spaľovacie motory

Po Nórsku, Holandsku a Francúzsku začína s myšlienkou úplného zákazu áut so spaľovacími motormi koketovať aj európska automobilová veľmoc – Nemecko. Táto zmena však môže vyprodukovať až 600 000 nezamestnaných.

31.07.2017 16:00
Dieselové motory - emisie Foto:
Zdá sa, že spaľovacie motory to majú spočítané aj v európskej automobilovej mekke – Nemecku. To chce zakázať registrácie vozidiel s klasickým benzínovým alebo naftovým pohonom od roku 2030.
debata (1)
Už pred niekoľkými rokmi Nórsko oznámilo, že od roku 2025 chce začať z premávky vyraďovať autá so spaľovacími motormi. Nasledovalo Holandsko a nedávno Francúzsko, ktoré by chcelo vylúčiť autá s konvenčnými motormi z premávky do roku 2040. A teraz prichádzajú podobné správy z Nemecka. Už v auguste sa majú stretnúť zástupcovia spolkovej vlády, automobiliek a spolkových krajín, aby rokovali o tom, ako obmedziť emisie naftových motorov. Len pri nich však zostať nemá.

Už na jeseň sa totiž v nemeckých médiách objavili správy, že spolkové krajiny nebudú od roku 2030 schvaľovať do prevádzky autá s benzínovými ani naftovými motormi. Prípadný zákaz by však ohrozil približne 600 000 pracovných miest. Odhadol to mníchovský inštitút Ifo, ktorý k tejto problematike vypracoval štúdiu. Podľa neho by prišlo o prácu v samotných nemeckých automobilkách 436 000 zames­tnancov a ďalšie desaťtisíce pracovných príležitostí by zanikli u dodávateľov a v súvisiacich odvetviach.

Štúdiu dalo vypracovať nemecké združenie automobilového priemyslu VDA. To združuje napríklad aj automobilky Volkswagen, Daimler či BMW. V súčasnosti rokuje s vládou o obmedzeniach emisií starších naftových áut. Automobilový priemysel dúfa, že to odvráti úplný zákaz áut so spaľovacími motormi v niektorých nemeckých mestách. Takýto zákaz, hlavne naftových áut, zvažuje v reakcii na škandál Dieselgate napríklad Mníchov alebo Stuttgart.

Škandál zasiahol nielen Volkswagen, ale aj ďalšie automobilky, napríklad Opel, Fiat, PSA, Renault a najnovšie Daimler, ktorý oznámil zvolávaciu akciu na tri milióny naftových áut. Len Volkswagen vlani oznámil, že v nasledujúcich rokoch bude musieť kvôli prechodu na masovú produkciu elektrických áut zrušiť desaťtisíce pracovných miest. Personálny riaditeľ automobilky Karlheinz Blessing však povedal, že celosvetovo kvôli tomu príde o prácu aj niekoľko stotisíc ľudí.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Ifo #Nemcko #spaľovacie motory #VDA #dpúrava
Články podľa značiek