Už na jeseň sa totiž v nemeckých médiách objavili správy, že spolkové krajiny nebudú od roku 2030 schvaľovať do prevádzky autá s benzínovými ani naftovými motormi. Prípadný zákaz by však ohrozil približne 600 000 pracovných miest. Odhadol to mníchovský inštitút Ifo, ktorý k tejto problematike vypracoval štúdiu. Podľa neho by prišlo o prácu v samotných nemeckých automobilkách 436 000 zamestnancov a ďalšie desaťtisíce pracovných príležitostí by zanikli u dodávateľov a v súvisiacich odvetviach.
Štúdiu dalo vypracovať nemecké združenie automobilového priemyslu VDA. To združuje napríklad aj automobilky Volkswagen, Daimler či BMW. V súčasnosti rokuje s vládou o obmedzeniach emisií starších naftových áut. Automobilový priemysel dúfa, že to odvráti úplný zákaz áut so spaľovacími motormi v niektorých nemeckých mestách. Takýto zákaz, hlavne naftových áut, zvažuje v reakcii na škandál Dieselgate napríklad Mníchov alebo Stuttgart.
Škandál zasiahol nielen Volkswagen, ale aj ďalšie automobilky, napríklad Opel, Fiat, PSA, Renault a najnovšie Daimler, ktorý oznámil zvolávaciu akciu na tri milióny naftových áut. Len Volkswagen vlani oznámil, že v nasledujúcich rokoch bude musieť kvôli prechodu na masovú produkciu elektrických áut zrušiť desaťtisíce pracovných miest. Personálny riaditeľ automobilky Karlheinz Blessing však povedal, že celosvetovo kvôli tomu príde o prácu aj niekoľko stotisíc ľudí.