VIDEO: Nebezpečná jazda na krajnici diaľnice počas kolón sa rozmáha. Krajnicu zneužívajú osobné autá, motorky a dokonca aj vodič autobusu mestskej hromadnej dopravy. Pozrite si autentické video.
„Na krajnicu smie vodič motorového vozidla vojsť len pri zastavení a státí alebo pri obchádzaní a vyhýbaní sa prekážke cestnej premávky, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť. V prípade ak porušíte tieto pravidlá tak ako vodiči vo videu, hrozí vám, bez ohľadu na kategóriu vozidla, pokuta až do výšky 300 eur a zákaz činnosti viesť motorové vozidlo do 2 rokov,“ upozorňuje Polícia SR.
Na Slovensku je už viac ako tri milióny vozidiel a ich počet sa za posledných desať rokov zvýšil takmer o polovicu! Kapacita ciest tomu nezodpovedá. Do Bratislavy navyše dochádzajú za prácou státisíce ľudí z celého Slovenska. Mesto stále nemá parkovaciu politiku a chýbajú tiež odstavné parkoviská na okraji mesta a rýchle linky z nich do centra Bratislavy.
Nový obchvat Bratislavy zrejme v roku 2020 hotový nebude. Na jar budúceho roka má byť otvorená aspoň časť južnej rýchlostnej cesty R7 od Dunajskej Stredy, ktorou sa však autá dostanú len rýchlejšie do Bratislavy a bez D4 sa doprava v hlavnom meste len ešte viac nárazovo zahustí.
Podľa aktuálne platných lehôt v koncesnej zmluve na výstavbu a prevádzku úsekov D4 a rýchlostnej cesty R7 (spolu 59 kilometrov) by mali časti D4 od križovatky Ketelec (prepojenie D4/R7) po Raču a R7 od Ketelca po Holice (pri Dunajskej Strede) odovzdať do prevádzky v apríli 2020. Zvyšné časti D4 Bratislava, Jarovce – Ketelec a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec by mali byť hotové v októbri 2020.
Zhotoviteľ výstavby zatiaľ potvrdil, že na jar budúceho roka dokončí v miernom predstihu len dva úseky R7 medzi Holicami a Ketelcom v dĺžke takmer 26 kilometrov. K očakávaným termínom dokončenia ostatných časti úsekov R7 a D4 sa nevyjadril, predpokladá sa však, že oproti harmonogramu môžu viac alebo menej meškať.