Michaela Michalová, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti, sa vyjadrila, že momentálne na R4 zhotoviteľ pracuje hlavne na križovatke Prešov, sever, kde vykonáva práce na príprave územia, teda výruby stromov a krovia, preložkách inžinierskych sietí, prístupovej ceste k severnému portálu tunela Bikoš a zabezpečuje archeologický a pyrotechnický prieskum. Ďalej sa pracuje na moste na prístupovej ceste cez potok Dzikov a moste cez údolie rieky Torysa.
V priebehu mesiaca december zhotoviteľ začal práce aj na hrubých terénnych úpravách severného portálu tunela a dočasne preložil cyklistický chodník, ktorý bol v kolízií so staveniskom.
Nový úsek R4 bude dlhý 4,3 kilometra a bude sa stavať v plnom profile. Dvojrúrový tunel Bikoš má dĺžku 1 155 metrov a úsek bude tvoriť spolu deväť mostov. Celková dĺžka mostných objektov bude 1 367 metrov. Súčasťou bude jeden objekt protihlukovej steny s dĺžkou 699 metrov. Zmluvná cena je takmer 143 miliónov eur bez DPH.
Práce na dlhoočakávanom obchvate Prešova sa začali v pondelok 29. júla 2019. Víťazným uchádzačom sa stala spoločnosť Váhostav-SK spolu so spoločnosťou TuCon.