V Považskej Bystrici si môžu vydýchnuť. Po 15 mesiacoch je Orlovský most sprejazdnený

Orlovský most je súmostie dvoch súbežných cestných mostov na vstupe do Považskej Bystrice od Púchova, resp. Bytče, termín ukončenia rekonštrukcia sa dvakrát posúval a predražila sa o pol milióna eur.

08.12.2020 09:58
Orlovský most Foto:
Orlovský most sa rekonštruoval 15 mesiacov.

S takmer sedemmesačným oneskorením dnes ráno odovzdali do užívania zrekonštruovaný Orlovský most v Považskej Bystrici. Viac ako 70 rokov starý most je súčasťou eurofondmi podporenej I. etapy rekonštrukcie cesty II/517 z Považskej Bystrice do Domaniže, ktorú zastrešoval Trenčiansky samosprávny kraj. Celkové náklady na opravu približne štvorkilometrového úseku dosiahli takmer 4,3 milióna eur.

Stavenisko si dodávateľská firma prevzala vlani v auguste a pôvodne mala stavbu dokončiť v máji. Nakoniec nestačilo ani štvormesačné predĺženie zmluvy o dielo a dopravné obmedzenia na strategickom moste pri vstupe do Považskej Bystrice sa tak natiahli na 15 mesiacov. Práce naviac spôsobili aj predraženie stavby. Tá pôvodne mala stáť 3 814 802 eur, po podpísaní zmluvného dodatku náklady stúpli na 4 228 104 eur.

Rekonštrukcia mostu bola súčasťou obnovy cesty... Foto: TSK
Orlovský most Rekonštrukcia mostu bola súčasťou obnovy cesty II/157.

Orlovský most je súmostie dvoch súbežných cestných mostov na vstupe do Považskej Bystrice od Púchova, resp. Bytče, ktoré prekonávajú rieku Váh a železničnú trať Bratislava – Žilina. Prvý most bol postavený v rokoch 1933 – 1935 s pôvodným názvom Most M. R. Štefánika.

Po zničení počas 2. svetovej vojne bol znovu vybudovaný už ako Most slobody a neskôr zmenil názov na Orlovský most. V 90. rokoch minulého storočia bol ako dvojička postavený paralelný most a odvtedy má Orlovský most štyri pruhy.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #rekonštrukcia mosta #Orlovský most #oprava ciest
Články podľa značiek