Doležal: Petícia za dostavbu R4? Podpíšem ju ako prvý!

Ministerstvo dopravy považuje dokončenie R4 ako severojužného európskeho koridoru za dôležité. Môže sa však stať, že práve slovenská časť bude meškať, lebo na 80 až 100 kilometrový úsek až po Duklu chýbajú okrem projektovej dokumentácie aj financie.

, , 04.02.2021 19:37
presov Foto:
Fotografia z výstavby R4, 1. etapy budovania severného obchvatu Prešova.
8

Dokončenie výstavby severného obchvatu R4 pri Prešove je pre ministerstvo dopravy a výstavby naďalej prioritou. Vyhlásil to dnes v online diskusii minister dopravy Andrej Doležal s tým, že obchvat bude aj bez petície, ktorú spustili nedávno občania regiónu a ktorú podporil aj prešovský župan Milan Majerský.

Ide o petíciu, ktorou podpísaní žiadajú vládu, aby začala s výstavbou druhej etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova, a následne jej pokračovaním až k hranici s Poľskom.

Podľa ministra dopravy a výstavby na dokončenie predmetného úseku sú peniaze, ale ešte sa čaká na verejné obstarávanie a na stanovisko Útvaru hodnoty za peniaze pri ministerstve financií.

„Neurýchľujme niečo o mesiac, ak sa dá to urobiť lepšie, a dá sa tak vyhnúť neskorším zbytočným problémom, sťažnostiam, komplikáciám vo verejnom obstarávaní. Volajú mi kvôli tomu aj kolegovia ministri z Poľska či Maďarska. Ja sám chcem R4 a keď sa bude robiť petícia, ja sám ju ako prvý podpíšem," zdôraznil Andrej Doležal.

Ako situáciu vidí NDS? „Aktuálne prebieha pripomienkovanie súťažných podkladov pre verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby R4 Prešov – severný obchvat, druhá etapa, následne bude vyhlásené verejné obstarávanie (VO). Spustenie VO bolo mierne posunuté z dôvodu prípravy zabezpečenia kvalitného zhotoviteľa stavby,“ povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Podľa nej by malo byť obstarávanie vyhlásené do jedného mesiaca. Predpokladaný začiatok výstavby je závislý od priebehu obstarávania, lehota výstavby by mala trvať 52 mesiacov.

Ministerstvo dopravy považuje dokončenie R4 ako severojužného európskeho koridoru za dôležité. Môže sa však stať, že práve slovenská časť bude meškať, lebo na 80 až 100 kilometrový úsek až po Duklu nie je zatiaľ pripravená projektová dokumentácia a chýbajú na výstavbu aj peniaze.

„Takže nie druhá etapa R4 bude problematická, ale pokračovanie R4. Kvôli tomu zažívame ťažké časy,“ podotkol minister Doležal s tým, že na strane druhej nemôže pre medzinárodný tranzit uprednostniť R4 pred diaľnicou D3 na Kysuciach či inými úsekmi diaľníc na Slovensku.

Ako ďalej s križovatkou D1/D4?

Minister Doležal sa vyjadril aj k dostavbe očakávanej križovatky, ktorý sa teoreticky môže predĺžiť a skomplikovať. Rezort dopravy má totiž v prípade tejto križovatky doložiť Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) ešte štúdiu uskutočniteľnosti.

„Vyzerá to tak, že budeme musieť spracovať štúdiu, ktorá potvrdí, že tam tá križovatka má byť, aj keď už veľká časť tej križovatky stojí,“ vysvetlil Doležal na sociálnej sieti s tým, že je to možno absurdné, ale musí konať v súlade so zákonom.

Štandardne podľa pravidiel by táto štúdia mala obsahovať aj štúdiu uzla Bratislava, tá však podľa neho môže trvať mesiace aj rok. Verí, že štúdia nebude musieť mať taký rozsah, čo si chce ešte vyjasniť s ÚHP.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
8 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnica D4 #D4/R7 #D4 #andrej doležal
Články podľa značiek