Diaľničný úsek D1 Hubová - Ivachnová bude sprejazdnený do konca roku 2023

Diaľničný úsek Turany - Hubová bude mať dĺžku takmer 15 kilometrov, jeho súčasťou bude aj vyše 3,5 kilometra dlhý tunel Čebrať a po dokončení ušetrí motoristom približne 12 minút.

21.05.2021 17:00
Turany - Hubová Foto:
Úsek Turany - Hubová bude mať dĺžku 14,92 kilometra.
debata (9)

Kontrolný deň, ktorý sa uskutočnil v piatok 21. mája a na ktorom sa zúčastnili minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina), minister hospodárstva Richard Sulík (SaS) a predsedovia samosprávnych krajov SK8 ukázal výrazný pokrok stavebných prác na úseku D1 Hubová – Ivachnová.

Na kontrolnom dni  v úseku Turany Hubová sa... Foto: Andrej Doležal, Facebook
Turany - Hubová (04/21) Na kontrolnom dni v úseku Turany Hubová sa zúčastnili aj ministri Andrej Doležal a Richard Sulík.

V tuneli Čebrať chýba posledných asi 400 metrov do prerazenia, aktuálne už len čakáme na stavebné povolenie na razenie zo západného portálu. Podľa Doležala nový úsek diaľnice prinesie v prvom rade bezpečnosť na cestách pre vyše 20 tisíc áut denne, ako aj časovú úsporu 12 minút v porovnaní s jazdou po starej ceste. „Trvám na tom, že úsek D1 Hubová – Ivachnová musí byť sprejazdnený do konca roku 2023 spolu s úsekom Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Len tak to dáva zmysel,“ doplnil minister.

Do prerazenia tunela Čebrať aktuálne chýba 400... Foto: Andrej Doležal, Facebook
cebrat2 Do prerazenia tunela Čebrať aktuálne chýba 400 metrov.

Liptovská stavba diaľnice D1 v dĺžke 14,92 kilometra, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc. Stavba priamo nadväzuje na pripravovaný predchádzajúci úsek D1 Turany – Hubová v smere na Martin. Nový úsek diaľnice D1 začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová, prostredníctvom ktorej budú oba úseky diaľnice napojené na jestvujúcu cestu I/18.

zväčšiť Diaľničný úsek D1 Hubová - Ivachnová, mapa. Foto: NDS
Hubová - Ivachnová 2020 Diaľničný úsek D1 Hubová - Ivachnová, mapa.

Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza trasa diaľnice do tunela Čebrať a pred mimoúrovňovou križovatkou Likavka vychádza z tunela. Odtiaľ pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Po viac ako pätnásti kilometroch sa nový úsek diaľnice na svojom konci plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 do Prešova.

Pôvodne sa počítalo s termínom dostavby úseku v júni 2022, resp. do konca roka 2022. Tieto termíny sa však nepodarí dodržať, aj kvôli problémom s neskorým vydaním niektorých stavebných povolení. Väčšina mostných objektov, problematické sú dva úseky: treba dokončiť tunel a sanovať územie, ktoré je v zosuve.

Úsek Turany - Hubová by mal po dokončená... Foto: Andrej Doležal, Facebook
cebrat1 Úsek Turany - Hubová by mal po dokončená motoristom ušetriť 12 minút.

Aká je situácia v tomto úseku teraz, smenedávno zisťovali aj v Národnej diaľničnej spoločnosti. „Stavba napreduje. Aktuálne sú realizované najmä práce v tuneli Čebrať. V južnej (pravej) tunelovej rúre je vyrazených 3 098 metrov a 3 017 metrov v severnej (ľavej) tunelovej rúre v smere od východného portálu. Razenie prebieha bez väčších problémov v bežnom režime, teda 24 hodín denne. Na zvyšných častiach stavby, ak to klimatické podmienky umožňujú, prebiehajú práce na budovaní kanalizácie, stabilitných opatrení, násypov, násypov k oporám mostov a realizácia príslušenstva mostov,“ vysvetlila nám v marci hovorkyňa NDS Eva Žgravčíková. Aktuálne chýba do prerazenia tunela už len približne 400 metrov.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #výstavba diaľnic #D1 Turany - Hubová #Národná diaľničná spoločnosť #andrej doležal
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek