Úsek v dĺžke 14,92 kilometra, ktorý bude tvoriť obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc. Motoristom ušetrí diaľnica, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
Nový úsek diaľnice D1 začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová a po pätnástich kilometroch sa nový úsek diaľnice na svojom konci plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 do Prešova.
„V severnej tunelovej rúre tunela Čebrať máme vyrazených 3 279 metrov a v južnej tunelovej rúre 3 357 metrov. Vydané právoplatné stavebné povolenie pre objekty tunela Čebrať a súvisiace objekty nám umožnilo ukončiť geologickú úlohu a pripraviť sa na razenie tunela zo západného portálu. Práce prebiehajú na násypovom telese SO 101–00, realizuje sa kanalizačný zberač hlavnej trasy a prístupová komunikácia k západnému portálu,“ informuje NDS s tým, že ďalej sa na mostoch realizujú nosné konštrukcie, pečatiaca vrstva mostovky a izolácia, betonáž ríms a úpravy pod mostnými objektami.
Možnou komplikáciou pri realizácii obchvatu Ružomberku, respektíve úseku Hubová – Ivachnová, ktorá by ju teoreticky mohla pozdržať, je časť od Liskovej smerom na Ivachnovú, kde je nestabilné podložie a hrozí zosuv.
Diaľničné úseky Ivachnová – Hubová a Lietavská Lúčka – Dubná skala na severe Slovenska by aj napriek tomu mali sprejazdniť do konca roka 2023. Počas júlového kontrolného dňa na stavbe tunela Čebrať pri Ružomberku to uviedol minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina). „Chýbať potom bude už len posledný pomyselný kúsok do skladačky spojenia východu so západom Slovenska prostredníctvom diaľnice D1,“ zhodnotil pokrok na stavbe Doležal.