Na 44 kilometrov dlhom úseku západnej D1 Národná diaľničná spoločnosť (NDS) takmer rok modernizovala a dopĺňala informačné systémy. Inštalovali sa nové portálové konštrukcie na dopravné značenie a modernizoval sa integrovaný riadiaci systém dopravy, tzv. IRSD.
Išlo o komplexnú obnovu diaľničnej infraštruktúry na tomto mimoriadne exponovanom úseku medzi Trnavou a Hornou Stredou, ktorým v závislosti od dňa v týždni a ročného obdobia prejde denne od 32-tisíc do 45-tisíc vozidiel. V rámci modernizácie sa tam osadilo 15 nových portálových konštrukcií s rozpätím až do takmer 42 metrov.
Čítajte viac Pozrite sa, ktoré cesty 1. triedy sa budú v tomto roku opravovaťOkrem nich pribudlo 8 veľkoplošných premenných mechanických značiek, 14 malých premenných mechanických značiek, veľkorozmerný plnofarebný panel s veľkosťou 10,5 × 4 metre, 44 ks premenných dopravných značiek na báze LED technológie, 4 ks LED textových informačných panelov s rozmerom 5,5 m x 2 m, 57 otočných kamier, 8 sčítačov dopravy a 7 meteostaníc. Len pre zaujímavosť, najťažšia portálová konštrukcia váži vyše 12 ton.
Aby všetky smart riešenia optimálne fungovali, tak na celom úseku sa vybudovala nová napájacia a rozvodná sieť a nová trafostanica. V priebehu januára bude prebiehať testovanie celého systému. Individuálne skúšky zariadení sa uskutočnili tesne pred Silvestrom. Samotné skúšky celého diela sú naplánované od 17. januára.