Ministerstvo dopravy a výstavby pripravilo zoznam investičných priorít v cestnej infraštruktúre a vláda ho ešte v roku 2020 schválila. Slúžiť má na to, aby sa podľa neho riadila príprava, výstavba aj údržba diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy v tejto dekáde.
Rezort dopravy pripravoval dokument spolu s Útvarom hodnoty za peniaze na ministerstve financií. Zoznam viac ako sto projektov vznikol podľa kritérií ako dopravná intenzita, spoločenská priorita a pomer nákladov a prínosov. Na zoznam priorít nadväzuje harmonogram prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry. Na prvom mieste v ňom bol obchvat Levíc a mnohí ich obyvatelia, rovnako ako obyvatelia okolitých obcí sa tešili, že sa ho už čoskoro dočkajú.
Pripravenosť projektu je v štádiu štúdie realizovateľnosti, predpokladané investičné náklady na výstavbu obchvatu v dĺžke štyroch kilometrov v čase prípravy materiálu boli takmer 15 miliónov eur. Kapacita cesty I/51 v Leviciach dosahovala vtedy 89 percent. Takže situácia už začala byť kritická. Napriek tomu sa obchvat stavať nebude. Aspoň v najbližších rokoch.
Podľa ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina) však nie je pripravený a tak skoro sa stavať ani nebude. Podľa neho to, že je v zozname „jednotkou“ ešte neznamená, že sa dostane najskôr do výstavby, dôvodom je, že „ide o projekt s najvyššou prioritou, no najnižšou pripravenosťou.“ Doležal na sociálnej sieti konštatoval, že tento kritický obchvat určite nepôjde do výstavby „v najbližších rokoch“.
Dovtedy sa podľa neho budú realizovať a financovať stavby, ktoré sú v procese výstavby alebo vo vysokom štádiu prípravy. Z nášho pohľadu otázkou je, na čo vlastne potom zoznam slúži. Projekty na čelných pozíciách by si možno zaslúžili, aby im štát venoval vyššiu pozornosť a pomohol ich prioritne na realizáciu pripraviť, alebo aspoň pre tie najdôležitejšie pripravil presnejší časový harmonogram realizácie, ktorý by prípravné fázy pomohol aspoň čiastočne akcelerovať.