Autonómne riadenie má zástancov aj odporcov. Najväčším problémom je, že autá s autopilotom nedokážu správne reagovať na neštandardné situácie. Do algoritmu riadenia jednoducho nie je možné vložiť reakcie na nepredvídateľné okolnosti. V 99 percentách tak zareagujú správne, ale zvyšné percento môže mať fatálne následky. Sú ale oblasti, kde sa hodia už dnes. Napríklad tam, kde sa pravidelne pohybujú po rovnakých trasách. Takou oblasťou je verejná doprava, kuriérske alebo aj komunálne služby. Práve tam mieria najnovšie aktivity čínskej spoločnosti WeRide.
Čítajte viac Jeremy Clarkson strhal autonómne riadenie. Nechce mať auto, ktoré ho chce zabiť!Nie je to po prvýkrát. Už v roku 2019 testovala robotické taxíky v spolupráci s automobilkou Dongfeng, o rok neskôr robotické autobusy Yutong a stojí tiež za autonómnou dodávkou spoločnosti Jiangling. Teraz prichádza so špecializovanými vozidlami Yutong, určenými pre komunálne služby. Vyzerajú dosť hrozivo, pretože kabína má nepriehľadné čierne sklo. Veď s vodičom sa tu vôbec nepočíta. Priestor interiéru vyplnili nádrže s vodou a dezinfekciou. Majú totiž čistiacu funkciu. V prvej fáze nasadí WeRide do služby päťdesiat takýchto áut v Kantone.