Pred časom sme písali, že do roku 2030 by malo v Bratislave pribudnúť 6,7 km nových električkových tratí, 11 km zmodernizovaných tratí a ďalších 10,3 km tratí sa má projektovo pripraviť. V rámci toho by sa mala dokončiť výstavba električkovej trate do Janíkovho dvora v Petržalke, modernizovať Vajnorská, Ružinovská a Račianska radiála, začať stavať električková trať Pribinova – Košická a pripravovať trate k novej železničnej zastávke Ružinov (TIOP Ružinov), do Podunajských Biskupíc a z Dúbravky k nemocnici Bory.
A práve o poslednej z nich mesto Bratislava pred pár dňami na svojom portáli zverejnilo nové informácie a oznámilo, že s akciovou spoločnosťou Bory uzatvorilo zmluvu o spolupráci pri projektovej príprave predĺženia električkovej trate. V rámci nej spoločnosť Bory pre hlavné mesto na vlastné náklady vypracuje dokumentáciu stavebného zámeru, dokumentáciu pre územné rozhodnutie a v prípade potreby zabezpečí posúdenie vplyvov stavby na životné prostredie (EIA).
Predpokladaná dĺžka novej električkovej trate, ktorá by mala nadväzovať na už vybudovanú trať na obratisku Pri kríži, je približne 1 800 metrov, toto sú jej základné parametre:
- dĺžka: 1800 m dvojkoľajne
- rozchod: 1000 mm
- počet zastávok: 4
- dĺžka nástupíšť: 53 m
- počet výhybiek: 6 (4 obratisko Pri kríži, 2 obratisko Bory) + 1 koľajová križovatka, automatické stavanie vlakovej cesty
- návrhová rýchlosť: 65 km/h (30 km/h v podjazde pod žel. traťou, 40 km/h v križovaní s II/505)
- maximálny sklon trate: 70 ‰, v priestore zastávok 50 ‰
Na trase by mali byť štyri zastávky: Dúbravčice (pri Saratovskej ulici), Stanica Bory (v podjazde pod železničnou traťou), Nemocnica Bory (medzi nákupným centrom a nemocnicou) a Hany Ponickej (na konci obytného súboru). V celej dĺžke trate sa plánuje chodník a cyklocesta. Kedy sa začne stavať, nie je zatiaľ jasné, s určitosťou však možno povedať, že tento rok to nebude.