Pokrok na stavbe tunelu Višňové: Zabetónovali poslednú klenbu

Zatiaľ to vyzerá tak, že tunel Višňové by predsa len mohol byť hotový do konca roku 2024.

26.04.2023 19:30
Tunel Višňové Foto:
Práce v tuneli Višňové zatiaľ pokračujú podľa plánu.
debata (7)

Približne 15 minút by mohli vodiči ušetriť na ceste zo Žiliny do Martina, keď bude dokončený diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové. Úsek nadväzuje na už dokončený a predchádzajúci úsek diaľnice. Za križovatkou, ktorá umožní prepojenie úseku s cestou prvej triedy spájajúcou Komárno a Žilinu, trasa diaľnice postupuje smerom na východ, až k tunelu Višňové.

Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové by mala byť hotová do konca roka 2024. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) to uviedol koncom minulého roku, pričom zároveň dementoval medializované informácie, že by termín dokončenia tejto diaľničnej stavby mali predĺžiť až do záveru roka 2025.

Aktuálne Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zverejnila informáciu, že na tuneli Višňové bola zabetónovaná posledná klenba. Tunel má teda dokončené základové pásy a sekundárne ostenie vrátane hĺbených častí tunela.

Tunel Višňové  - aktuálna situácia (apríl 2023)
Tunel Višňové  - aktuálna situácia (apríl 2023)
+2Tunel Višňové  - aktuálna situácia (apríl 2023)

Na betonáž bolo nasadených päť betónovacích vozíkov a počas betonáží pracovalo v tuneli priemerne 300 pracovníkov. Celkovo sa zabetónovalo 478 klenieb v hlavných tunelových rúrach, pričom na jednom 12-metrovom bloku bolo zabudovaných priemerne 167 kubických metrov betónu. Celkovo tu bolo použitých približne 80 000 kubických metrov betónu. K tomu bolo zabetónovaných 143 menších klenieb v prepojkách, s ďalším objemom betónu cca 6,5 tisíc m³.

Momentálne sa realizujú opravy povrchov sekundárneho ostenia a pokračuje realizácia doplnkového drenážneho systému.

7 debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #diaľnica D1 #tunel Višňové #Lietavská Lúčka – Dubná Skala
Články podľa značiek