Už na jeseň minulého roku sa ozvali prvé hlasy, že tunel Višňové sa v roku 2024 nepodarí postaviť a stavba sa predĺži približne o rok. V novembri 2022 to dementoval poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina): „Zhotoviteľ požiadal v jednej časti o predĺženie stavebného povolenia do konca roka 2025. To neznamená, že sa automaticky predlžuje aj lehota výstavby. Podľa informácie zhotoviteľa Višňové by malo byť hotové do konca roka 2024,“ povedal v relácii Rádia Expres.
Napokon sa ukazuje, že pochybovači mali pravdu. Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové pravdepodobne nedokončia v roku 2024, ale na začiatku roka 2025. Na brífingu pri tuneli Višňové to v stredu povedal minister dopravy Pavol Lančarič.
Podotkol, že je lepšie mať realistické očakávania, než si kresliť vzdušné zámky. „Je tam ešte veľa roboty a je škoda, že sa musí robiť. Lebo sa asi neurobila na prvý raz dobre. To naťahuje a predražuje celý proces. Ale nadobudol som zároveň aj pocit, že stavba je pod kontrolou a všetko smeruje k zdarnému koncu,“ povedal minister dopravy.
Stavbu by mali dokončiť na prelome rokov 2024 a 2025 aj podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Vladimíra Jacka. „Pochopiteľne, musíme ešte dotiahnuť projekt technológie do tunela. Do dvoch-troch týždňov by sme mali mať ukončenú súťaž. Víťazná spoločnosť začne po jej ukončení pracovať na realizácii technológie v tuneli. Časovo to vychádza tak, že keď sa bude končiť stavebná časť, bude sa končiť aj technológia. To znamená, že tunel sa odovzdá komplet s technológiou,“ dodal.
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.