Aj keď je dnes v súvislosti s rýchlostnou cestou R4 „na programe dňa“ najmä obchvat Prešova, nezanmená to, že R4-ka tam aj skončí. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) totiž pokračuje v príprave rýchlostného ťahu R4 od Kapušian až po hranice s Poľskou republikou pri Hunkovciach.
Od augusta postupne vyhlasuje na jednotlivé úseky verejné súťaže na podrobnejšie stupne dokumentácie potrebnej k územnému rozhodnutiu. Už onedlho sa začne aj výstavba druhej etapy severného prešovského obchvatu s tunelom Okruhliak.

Pokiaľ ide o konkrétne výsledky, tak NDS počas leta podpísala zmluvu na vypracovanie aktualizácie štúdie realizovateľnosti ťahu R4 od Kapušian až po štátnu hranicu s Poľskou republikou. Cieľom štúdie je nastavenie ekonomicky a technicky optimálneho vedenia rýchlostnej cesty, ktorá bude vyhovovať súčasným a výhľadovým nárokom na dopravu v danom severojužnom prepojení transeurópskeho TEN-T koridoru (Pobaltie – Poľsko – Slovensko – Maďarsko – Balkán).
Prebiehali aj rokovania s projektantom, európskym orgánom Jaspers a Útvarom hodnoty za peniaze o dopravno-inžinierskych podkladoch. V tejto lokalite boli už zrealizované aj dopravné prieskumy. Takisto sa už čoskoro spustia stavebné práce na nadväzujúcej druhej etape prešovského obchvatu.
Celý ťah R4 naprieč Slovenskom je dôležitým koridorom európskeho významu Via Carpatia a je súčasťou TEN-T siete. Zámerom je prepojiť Baltské, Čierne a Egejské more pozdĺž východnej hranice Európskej únie. Celkovo ide v prípade Slovenska o 9 úsekov v súhrnnej dĺžke takmer 60 kilometrov (po trase Kapušany – Lipníky – Kuková – Giraltovce – Radoma – Rakovčík – Svidník – Ladomirová – Hunkovce – štátna hranica s Poľskom).