Bude rýchlostná cesta R2 pokračovať popod mesto Zvolen?

Z hľadiska posudzovania vplyvov na životné prostredie bola ako najvýhodnejšia vybraná trasa vedená mestom popod frekventovanou Lučeneckou cestou.

10.10.2023 20:00
EKO SR Zvolen R2 Pstruša otvorenie BBX Foto:
Trasa ďalšej časti R2, ktorá bude súčasťou obchvatu Zvolena, ešte nie je vybraná, (Na snímke úsek R2 Zvolen východ – Pstruša)
debata (13)

Mesto Zvolen chce k výsledkom posudzovania vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA, o najvýhodnejšej trase výstavby rýchlostnej komunikácie R2, známej aj ako obchvat Zvolena, usporiadať verejné prerokovanie. EIA totiž v týchto dňoch vyhodnotila ako najvhodnejší z pohľadu vplyvov na životné prostredie variant vedený mestom, popod dnes značne frekventovanou Lučeneckou cestou.

„Kompletné výsledky EIA si určite poriadne preštudujeme. Prípadnú možnosť výstavby rýchlostnej cesty popod Lučenenckú cestu rozhodne preberieme s obyvateľmi sídliska Sekier,“ uviedol primátor Zvolena Vladimír Maňka, ktorý očakáva, že do konca októbra spracovatelia správu o hodnotení vplyvov na životné prostredie predložia mestu.

Už začiatkom roka Maňka informoval verejnosť o tom, že odborne analyzovali aj možnosť trasovania rýchlostnej cesty R2 popod Lučeneckú cestu. „Rokovali sme vtedy so stavebnými inžiniermi i s firmou, ktorá podobné stavby realizuje doma i v zahraničí. Takáto možnosť podľa odborníkov nebude príliš náročná na čas ani na znečistenie okolia v procese samotnej výstavby. Účinné filtre vyčistia odsávaný vzduch z tunela. Vo vzťahu k súčasnému stavu sa ekológia v meste výrazne zlepší,“ pripomenul. Dodal, že projektanti ich uistili, že vedia cestu naplánovať tak, aby nebola v kolízii so žiadnym z domov.

Prikazuje vám niečo mestská polícia? Kedy mestského policajta uposlúchnuť musíte a kedy nie?
Video
Odpovedá Jana Alušíková z advokátskej kancelárie act MPH.advocates.

To, že hodnotenie EIA uprednostnilo vyššie zmienený variant však ešte neznamená, že sa skutočne aj realizuje, upozorňuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS). „Národná diaľničná spoločnosť aktuálne preberá správu o hodnotení vplyvov, v rámci jej spracovania NDS informovala samosprávy o postupe a predbežných výsledkoch hodnotenia. NDS však nevyhodnotila, ktorý variant je výhodnejší, predmetom hodnotenia v rámci správy je vyhodnotenie všetkých variantov, ktoré boli vrátane ich trasovania určené rozsahom hodnotenia Ministerstva životného prostredia SR. Nie je teda správne tvrdenie médií, že bol vybraný najvýhodnejší variant. Rovnako nie je korektné v tomto momente uvádzať, aká bude finálna trasa R2,“ uvádzajú diaľničiari vo svojom stanovisku.

Výsledný variant bude určený až v záverečnom stanovisku Ministerstva životného prostredia SR, ktorým sa bude riadiť aj ďalšia projektová príprava. Samosprávy sa budú záväzne vyjadrovať k hotovej správe o hodnotení v rámci samotného správneho konania až po jej predložení Ministerstvu životného prostredia SR.

Facebook X.com 13 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Národná diaľničná spoločnosť #rýchlostná cesta R2 #obchvat Zvolena #EIA
Články podľa značiek