Ešte na prelome rokov 2022 a 2023 primátor Bratislavy Matúš Vallo sebaisto vyhlasoval, že po novej trati budú električky v bratislavskej Petržalke jazdiť už v prvej polovici tohto roku. V marci 2023 bolo vedenie hlavného mesta o svojich vyhláseniach už oveľa opatrnejšie. Termín dokončenia sa posunul na jeseň 2023. Máme začiatok roku 2024 a ak sa pozriete na stavenisko, má nová petržalská električková trať k dokončeniu ešte veľmi ďaleko, aj keď podľa platného harmonogramu prác by mala byť hotová v septembri tohto roku.
Kedy by mala byť dokončená naozaj, vám v súčasnosti však nepovie už nikto. Mesto Bratislava totiž aktuálne nevie garantovať konkrétny termín dokončenia trate v úseku Janíkov dvor – Jungmannova. Tvrdí však, že robí všetko pre to, aby bola hotová čo najskôr. Starosta Petržalky Ján Hrčka či šéf mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler v uplynulých mesiacoch vyhlásili, že to podľa nich bude až v roku 2025.
„Naďalej platí, že robíme všetko pre to, aby bol projekt hotový čo najskôr. Garantovať konkrétny termín, a osobitne po skúsenostiach a udalostiach z minulosti, ktoré mali zásadný dosah na realizáciu projektu, sa dnes jednoducho nedá,“ skonštatoval hovorca hlavného mesta Peter Bubla.
V súvislosti so spomalením, miestami utlmením stavených prác na niektorých úsekoch v posledných týždňoch poznamenal, že ich intenzita na niektorých úsekoch stavby je závislá od poveternostných podmienok. „Nie všetky práce sa vzhľadom na technologický postup dajú vykonávať v daždi či v mraze,“ podotkol Bubla s tým, že na stavbe sa stále pracuje a zhotoviteľ aj v aktuálnom počasí vykonáva práce, ktoré sa dajú realizovať.
Čítajte viac V Bratislave budú obnovovať električkové trate. Za 20 miliónov eurNa stavbe aktuálne podľa magistrátu prebieha debnenie jedného z dilatačných celkov na združenom moste na Rusovskej ceste, montáže technológií a inštalácie kabeláže do meniarní na Janíkovom dvore či búranie a rezanie stien pod nadjazdom Panónska. Pracuje sa aj na hale dennej kontroly. Na Jantárovej ceste, na križovatkách Betliarska a Lietavská, sú pokladané obrubníky, ochranné potrubie a základy pre cestnú svetelnú signalizáciu. Začali tiež s realizáciou nového cyklochodníka v úseku Bosákova – Romanova.
S výstavbou trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).