Juhozápadná časť rýchlostnej cesty R7, po ktorej jazdia tisíce áut denne, nie je ani v roku 2024 hotová a zrejme ani úplne bezpečná, uviedol poslanec za Progresívne Slovensko Marek Lackovič. „Vyzývam ministra dopravy, aby verejnosti oznámil dátum dokončenia, dobudovania a skolaudovania všetkých stavebných objektov, ktoré sú súčasťou cesty,“ povedal Lackovič.
Úsek rýchlostnej cesty R7 z Dunajskej Lužnej po Holice je vo výstavbe už ôsmy rok. Ide o úsek v dĺžke 17 kilometrov, ktorý mal byť dokončený a skolaudovaný najneskôr do konca roka 2023. Vtedy sa mu skončilo opakované predĺženie časovo obmedzeného predčasného užívania.
Čítajte viac Tunel pod Donovalmi je opäť v hre. Spojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R1?„V novembri ministerstvo žiadalo, aby verejnosť aj ďalší rok jazdila po zjavne neskolaudovanej a nedokončenej rýchlostnej ceste, vrátane mostných objektov. Doteraz nevieme, či štát odstránil aspoň časť závažných nedostatkov,“ upozorňuje Lackovič. Poslanec za PS hovorí, že stavebník mal na rýchlostnej ceste odstrániť napríklad zosuvy príliš strmých svahov, porušené a nefunkčné mostné závery a dilatácie, absentujúce vegetačné úpravy svahov, nevyčistené a upchaté odvodňovače, nefunkčné odvodňovacie žľaby pred i za mostnými objektami, viditeľné dutiny a bubliny na nosníkoch, zatečené nosníky a úložné prahy.
Vyjadrenie ministerstva dopravy:
„Hlavná trasa rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 je skolaudovaná od roku 2022 v celkovej dĺžke približne 58 km. Rýchlostná cesta R7 rovnako ako diaľnica D4 sú absolútne bezpečné pre motoristov, čo bolo preukázané v kolaudačných konaniach k jednotlivým stavebným objektom hlavnej trasy rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 vrátane k nim prislúchajúcich stavebných objektov,“ reagovala na vyššie uvedené hovorkyňa ministerstva dopravy Petra Poláčiková. Doplnila, že časovo obmedzené predčasné užívanie bolo predĺžené do konca roka 2024, avšak iba pre niektoré stavebné objekty vyvolaných investícií, nie pre hlavnú trasu R7 a D.
Ministerstvo tiež pripomenulo, že do konca roka 2023 uhradilo koncesionárovi takzvanú platbu za dostupnosť vo výške približne 138 miliónov eur. Poláčiková spresnila, že táto platba nie je fixnou sumou, jej výška sa odvíja od aktuálnych ekonomických štatistických ukazovateľov a tiež od toho, ako kvalitne si stavebník plní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zmluvy.