Boeing predpovedá, že Čína bude kvôli jej hospodárskemu rastu a výrazne sa zvyšujúcemu dopytu aj po vnútroštátnej doprave do roku 2042 potrebovať 8 560 nových komerčných lietadiel. Podľa dlhodobej predpovede spoločnosti Boeing Commercial Market Outlook (CMO) sa flotila čínskych komerčných lietadiel v priebehu nasledujúcich 20 rokov viac ako zdvojnásobí na takmer 9 600 lietadiel.
S pokračujúcou obnovou leteckej dopravy bude do Číny v nasledujúcich dvoch desaťročiach smerovať takmer jedna pätina svetových dodávok lietadiel. Čínsky domáci letecký trh bude do konca prognózovaného obdobia najväčší na svete.
Čítajte viac Rozhovor: Prvé vlastné osobné lietadlo má pre Čínu obrovský význam, tvrdí expert„Vnútroštátna letecká doprava v Číne už prekonala úroveň pred pandémiou a medzinárodná doprava sa neustále zotavuje,“ povedal Darren Hulst, viceprezident Boeingu pre marketing. „Keďže čínska ekonomika a doprava naďalej rastú, kompletný rad komerčných lietadiel Boeingu bude hrať kľúčovú úlohu pri dosahovaní tohto rastu udržateľne a ekonomicky.“
Boeing dokonca presne vyčíslil, že do roku 2042 bude Čína potrebovať 350 nových regionálnych lietadiel s kapacitou do 100 pasažierov, 6 470 lietadiel s jednou uličkou (single aisle), 1 550 lietadiel wide-body s dvomi uličkami a 190 nových nákladných lietadiel.
Ešte zaujímavejšie dáta sa týkajú ich obsluhy a personálu. Podľa predpovede Boeingu Čína bude potrebovať pre svoju rozrastajúcu sa flotilu takmer pol milióna ľudí – vrátane 134 000 pilotov, 138 000 technikov a 161 000 palubných sprievodcov. Rozšírenie flotily znamená aj 675 miliárd dolárov, ktoré budú stáť s ňou súvisiace služby, vrátane údržby a opráv lietadiel, výcviku pilotov a technikov a potrebných náhradných dielov.