Národná diaľničná spoločnosť (NDS) informuje, že v aktualizovanom harmonograme prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry sa okrem iných dôležitých diaľničných ťahov nachádza aj projekt prípravy druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1. „Pre druhý profil D1 Beharovce – Branisko máme aktuálne vyhlásený tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Štúdia má ukázať najvhodnejší variant a alternatívu projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1,“ píše NDS.
Tunel Branisko sa otvoril návštevníkomZákazka má zároveň obsahovať aj rekonštrukciu existujúcej tunelovej rúry. Analýzy už ukázali, že výstavba ľavej rúry bude môcť prebiehať počas prevádzky existujúceho tunela. „Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, vyhodnotenie očakávame koncom leta. V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania,“ píše NDS na svojej stránke.
Čítajte viac Už sme si zvykli. Tunel Višňové bude opäť meškať, dokončia ho asi v roku 2025Tunel Branisko je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. Je súčasťou úseku D1 Beharovce – Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho cestného ťahu E50. Termín výstavby ani dokončenia druhej rúry ešte nie je známy.
Tunel Branisko v číslach
Priemerná dopravná intenzita: 16.000 vozidiel za 24 hodín
Dĺžka: takmer 5 kilometrov
Výška: 4,5 m (nad chodníkmi 2,2 m)
Šírka: 7,5 m
V prevádzke: od roku 2003
Najvyššia povolená rýchlosť: 80 km/h
Počet priečnych prepojení s únikovou štôlňou: 13
Núdzových zálivov: 6
Počet SOS kabín: 22