Slováci objavili čaro jazdených ‘kombíkov‘. Predáva sa ich čoraz viac

V sieti autobazárov, patriacich pod Aures Holdings pripadá až 54 percent na rodinné autá. Prím hrajú SUV, rastú kombíky a stagnujú MPV.

13.06.2023 14:00
Skoda-Fabia-I-Combi-2 Foto:
Pri jazdených kombíkoch je medzi Slovákmi najväčší záujem o Octaviu, Fabiu (na obrázku) a Passat.
debata (1)

Rodinné autá tvoria väčšinu (54 %) predaných áut v sieti autobazárov spoločnosti Aures Holdings. Najväčší podiel má na tomto fakte rastúci záujem o jazdené SUV. Tie tvoria 26,4 percenta z celkových predajov spoločnosti. Počet predaných kombi rastie a aktuálne je na úrovni 18,6 percenta.

Slováci zatiaľ neprišli na chuť praktickým autám v kategórii MPV ani pri nových autách a ani pri jazdených. Záujem o túto kategóriu jazdených je za posledné 2 roky konštantný ako v sieti autobazárov AAA Auto, tak aj v rámci Mototechny. Pri nových autách MPV prakticky úplne vytlačili z trhu crossovery a kompaktné SUV.

AAA Auto - autobazár Čítajte viac Zaujímavý trend: Ceny ‘jazdeniek‘ klesli, majú však viac kilometrov

V prípade kombíkov je zaujímavý aj ďalší fakt – ľudia stále pri nich výrazne preferujú naftové motory. V reči konkrétnych čísiel to znamená, že dieslový agregeát má pod kapotou až 62,9 predaných jazdených kombíkov, pri MPV to je 54,5 percenta a pri SUV je to 46,2 percenta. Presne 22,4 percenta rodinných áut má náhon na všetky štyri kolesá a 34 percenta má automatickú prevodovku.

Najpredávanejšími značkami sú v sieti Aures Holdings Škoda (28,3 %), Volkswagen (11,5 %) a Hyundai (8,3 %). Najobľúbenejšie sú potom medzi kombíkmi Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Passat, medzi vozidlami SUV sú to Kia Sportage a Škoda Kodiaq, medzi MPV dominuje Volkswagen Touran.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #MPV #jazdené autá #ojazdené autá #Aures Holdings #jazdené kombi
Články podľa značiek