Test: Jazdený Mercedes C 220d 4Matic Coupé. Dá sa nájsť za fakt dobrú cenu

Jazdené auto, ktoré sme si tentoraz vybrali na test, je tak trochu raritou. Ide totiž o kupé, ktorých sa veľa nepredalo. Po facelifte z roku 2018 dostalo kultivovanejší diesel s vyšším výkonom a nižšou spotrebou.

19.03.2024 06:00
debata
Toto kupé zaujme efektný oblým aerodynamickým... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018) Toto kupé zaujme efektný oblým aerodynamickým dizajnom, umocneným pár výraznými prelismi.

Modelové označenie auta, ktoré sme testovali, je Mercedes-Benz C 220d Coupé. Je to verzia po facelifte z roku 2018, ktorá prišla s novým, zlepšeným dieslom a má už 9-stupňový automat, jej výroba sa skončila de facto až v uplynulom roku.

Navyše ide o verziu, ktorá výrazne získala na elegancii a keď v roku 2014 prišla táto generácia na trh, mnohí o nej písali ako „o malom esku“, čo odkazovalo na dizajnovú podobnosť s vlajkovou loďou, teda Mercedesom-Benz triedy S. A to nielen dizajnovo, ale aj technologicky. Na svoju dobu to jednoznačne bolo hi-tech auto, ktoré si už bolo možné objednať dokonca aj so vzduchovým pružením Airmatic.

Malá „trieda S“

Táto karosárska verzia má svoje špecifiká. Pasažieri v druhom rade majú kvôli absencii zadných dverí do auta horší prístup a treba rátať aj s menším nakladacím otvorom, hoci kufor má priemerných 400 litrov. V podstate je to za rozumné peniaze dobré druhé auto do rodiny pre manželku, prípadne pre dcéru, ak jej chcete dopriať luxusnejšie prvé auto, v ktorom je kladený vysoký dôraz na bezpečnosť. S tými cenami je to však sporné – neprémioví konkurenti v tejto kategórii výrazne cenovo stúpli, prémiové autá až tak nie, takže nožnice medzi nimi sa mierne zatvárajú.

Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018)
Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018)
+7Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018)

Aby bolo jasné, o čom píšeme: priemerná cena zánovných áut na Slovensku medziročne vzrástla o 5 500 eur a prekročila hranicu 33 000 eur. Do kategórie „zánovné“ patria jazdené autá s vekom do päť rokov a s nájazdom do 50 000 kilometrov. Ak sa vám zdá ten priemer vysoký, tak je to aj tým, že v tejto kategórii sú výrazne zastúpené aj luxusné SUV, ktorých sa mnohí zbavujú relatívne skoro, často napríklad po trojročnom lízingu.

Interiéru dominuje masívny stredový tunel. Foto: Martin Domček, Pravda
Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018) Interiéru dominuje masívny stredový tunel.

Pokiaľ ide o vek, testovaný Mercedes, ktorý vidíte aj na fotografiách, do tejto kategórie spadá, no nájazd má podstatne vyšší – 96 000 kilometrov. Takže s cenou 25 999 eur je pod uvedeným priemerom. Na druhej strane – necelých 100-tisíc kilometrov s motorom, ktorý má pod kapotou, znamená, samozrejme, s troškou preháňania, že ho kupujete tak akurát dobre zajazdené. Z hľadiska ceny môže byť pri takomto prémiovom jazdenom aute skôr problém neskoršie servisovanie, pokiaľ budete mať smolu na konkrétny kus, ktorý sa bude kaziť častejšie. Ale opäť – pri dvojlitrovom diesli po facelifte, ktorý mal výkon 146 kW, respektíve 194 koní, by to bola fakt smola, tento agregát má totiž dobrú povesť a je považovaný za spoľahlivý a zároveň úsporný.

Vyskúšali sme nový Mercedes-Benz E 220d
Video

Karosárska verzia, ktorú sme zvolili, má však aj jednu výhodu. Mercedes triedy C je v Nemecku veľmi rozšíreným služobným autom, takže väčšina jazdených sedanov a kombi, ktoré k nám z tejto krajiny smerujú, má skromnejšiu výbavu. Kupé však v tejto triede boli prvou voľbou v Nemecku predovšetkým pre súkromných klientov a uprednostňovali ich viac ženy než muži. Inak povedané – máte oveľa väčšiu šancu, že kúpite za porovnateľné peniaze oveľa zachovanejšie a lepšie vybavené auto, než keby ste kupovali sedan alebo kombi.

Úspornejšie a kultivovanejšie

Ale pozrime sa na konkrétne auto. Agregát, ktorý má pod kapotou, je nový naftový dvojliter s výkonom 145 kW (194 koní). Dovtedy, teda presnejšie medzi rokmi 2014 až 2018 malo „céčkové kupé“ pod kapotou pod rovnakým označením 220d slabší agregát s výkonom 125 kW, čo je 170 koní.

Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018)
Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018)
+9Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018)

Mali sme možnosť hovoriť s majiteľom, ktorý, aj keď v iných karosárskych verziách, vlastnil obe verzie tohto motora. Podľa neho bol motor po facelifte „nielen výkonnejší, ale mal aj lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu, a to aj vďaka jeho spojeniu s 9-stupňovým automatom, zatiaľ čo pred faceliftom sa kombinoval so 7-stupňovou automatickou prevodovkou, zároveň bol oproti nemu výrazne tichší.“ Pokiaľ ide o konkrétne čísla, my sme s týmto agregátom a s pohonom 4×4 dosiahli priemer 6,3 litra na sto kilometrov – a to sme jazdili v relatívne chladnom počasí, pričom približne polovica odjazdených kilometrov pripadala na mesto, štvrtina na okresky a štvrtina na diaľnice.

Z nášho pohľadu by sme všeobecne pri „céčku“ preferovali testovanú pofaceliftovú verziu tohto celohliníkového agregátu, ktorý prešiel aj rozsiahlou technickou modernizáciou. Ak sa pozriete do nemeckých štatistík spoľahlivosti, patrí k agregátom, ktoré doteraz nemajú evidované nejaké výraznejšie chyby, respektíve systémové poruchy.

Toto kupé je aj po rokoch mimoriadne pekne, aj... Foto: Pravda, Martin Domček
Mercedes-Benz C 220d 4Matic Coupé (2018) Toto kupé je aj po rokoch mimoriadne pekne, aj vďaka naozaj citlivej proporčnej vyváženosti.

Ak sa budete po tejto generácii pozerať, k jej výhodám patrí oproti predchodcovi aj prepracovaný podstatne komfortnejší a sofistikovanejší podvozok a nová lichobežníková predná náprava, ktoré prispeli k výraznému zlepšeniu beztak dobrých jazdných vlastností tohto modelu. Na druhej strane, nová náprava znamená nižšiu životnosť silentblokov a spodných ramien, s čím treba rátať. Asi by sme sa vyhli verzii so zníženým športovým podvozkom, ktorý je extrémne tvrdý. (Ide o podvozok pre bežné modely, verzie AMG mali iný.)

Mercedes-Benz triedy C v testovanej generácii (2018 – 2023) sa dá kúpiť za ceny približne od 24-tisíc eur vyššie, v závislosti od veku, výbavy, kilometrov a karosárskej verzie. Predfacelifotvé verzie (od roku 2014) sa dajú kúpiť už za sumu približne od 14-tisíc eur vyššie.

Auto, ktoré vidíte na fotografiách, má nájazd niečo vyše 96-tisíc kilometrov, na karosérii nemalo ani škrabanec a interiér bol tiež mimoriadne zachovaný. Jeho cena v bazári bola v čase tohto testu necelých 26 000 eur (s DPH).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes triedy C #test jazdeného auta #ojazdené auto #C220d 4Matic
Články podľa značiek