Vybrať trasu nebolo ťažké. Viedla z britského Solihull, domovskej továrne Land Roveru, do indického Bombaja, sídla koncernu Tata Motors, ktorý je v súčasnosti vlastníkom legendárnej značky.
Expedícia Silk Trail dala vozidlám poriadne zabrať. Nielen pre dĺžku expedície. Vozidlá čelili nehostinným podmienkam nespevnených ciest a teplotám nad 40 stupňov. Absolvovali brody aj výstupy do extrémnych nadmorských výšok. Pritom boli plne naložené kanistrami s palivom, náhradnými pneumatikami, potravinami a rôznym špeciálnym vybavením.
Niet sa čo čudovať. Po prejdení európskych krajín (Veľkej Británie, Francúzska, Nemecka, Poľska, Ukrajiny, Ruska) viedla trasa cez zabudnuté oblasti Kazachstanu, Uzbekistanu, Kirgizska, Číny, Tibetu a Indie. Časť trasy sa zhodovala s bájnou Hodvábnou cestou, po ktorej putovali obchodníci z Ázie do Európy už pred 2¤500 rokmi.
To všetko zvládli testovacie vozidlá za 53 dní a bez vážnych porúch. Samozrejme, nerátajú sa časté defekty či prasknuté čelné sklá vplyvom odstreľujúcich kamienkov. Nešlo však len o reklamu. Počas expedície zozbierali posádky 300 GB technických údajov, ktoré využijú pri dolaďovaní hybridného pohonu pred spustením sériovej produkcie.
Hybridné Range Rovery poháňal vidlicový vznetový 6-valec SDV6 (225 kW) a elektromotor s výkonom 35 kW, integrovaný priamo do 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF. Celkový výkon sústavy je naladený na 240 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. Ten je k dispozícii od 1 500 do 3 000 otáčok za minútu, čo približne zodpovedá parametrom súčasného vznetového 8-valca SDV8.
Automobilka sľubuje, že ekologická technológia nijako neublíži terénnym schopnostiam jej vozidiel. Rozdiel bude len v spotrebe paliva. Priemer má klesnúť na 6,9 litra nafty v prípade Range Roveru a na 6,7 v prípade Range Roveru Sport. Nebude to ďaleko od pravdy. Počas expedície totiž namerali vozidlám priemernú konzumáciu 7,6 až 7,8 litra paliva na 100 km.