ADAC čelí druhému škandálu. Jeho šéf lietal záchranným vrtuľníkom

Nový rozruch okolo nemeckého autoklubu ADAC, zdiskreditovaného manipuláciou výsledkov motoristickej ankety, vyvolalo zistenie magazínu Stern, že prezident autoklubu Peter Meyer využíval vrtuľník leteckej záchranky ADAC na služobné cesty.

27.01.2014 12:00
ADAC - vrtuľník Foto:
Lety šéfa autoklubu ADAC záchranárskymi vrtuľníkmi vyvolali ďalšiu vlnu kritiky na adresu najväčšieho autoklubu v Európe.
debata (1)

Autoklub ADAC túto informáciu potvrdil, prezidentovi klubu to vraj umožňujú interné stanovy a vrtuľník nikdy nepoužil na súkromné účely. Táto prax i tak vyvolala kritiku.

„Máme 51 vrtuľníkov a 36 staníc, 15 vrtuľníkov je rezervných a využívame ich v čase veľkého vyťaženia alebo sú v údržbe. Tie prenajímame aj na veľké športové udalosti, ako sú lyžiarske preteky, a môžu ich používať aj členovia prezídia,“ uviedol hovorca ADAC-u Jürgen Grieving. Za posledných desať rokov podľa neho vedenie autoklubu použilo záchranársky vrtuľník na cestu na služobné akcie asi tridsaťkrát. Nikdy predtým tento stroj nechýbal, keď ho bolo treba na záchrannú operáciu.

„Všetko bolo vyúčtované a doložené a stojí to čierne na bielom v našich stanovách,“ uviedol autoklub agentúre DPA. Požičiavanie vrtuľníkov členom vedenia podľa neho letecká záchranka autoklubu účtuje, no i tak je to lacnejšie ako si prenajímať stroje od iného subjektu.

Predseda dopravného výboru Spolkového snemu Martin Burkert síce pripustil, že prezident ADAC-u týmito letmi neporušil žiadne nariadenia, ale „ z morálneho hľadiska označil tento prístup za pochybný“. Podľa dopravného experta Ferdinanda Dudenhöffera to ukazuje, že „štruktúra ADAC-u je veľmi neprehľadná, podivuhodná a nehodí sa do súčasnej doby“.

Podľa zistenia časopisu Stern priletel prezident ADAC-u Meyer záchranárskym vrtuľníkom napríklad v júni 2003 na akciu ku dňu dopravnej bezpečnosti v Hamburgu a odtiaľ sa letecky vydal do Wolfsburgu na stretnutie dopravných expertov. V oboch prípadoch pritom jeho vrtuľník pristál mimo letiska. Podľa servera bild.de sa tým mohol dopustiť protiprávneho pristátia, za čo v Nemecku hrozia až dva roky väzenia. Podľa ADAC-u mal však Meyer na toto pristátie povolenú výnimku.

Najväčší autoklub v Nemecku aj v celej Európe s takmer 19 miliónmi členov prevádzkuje leteckú záchrannú službu od roku 1982. Jej prevádzku podľa Sternu hradia príspevky štátu, zdravotných poisťovní a členovia autoklubu. Reputáciou autoklubu v minulých dňoch silne otriaslo priznanie, že šéf komunikácie spoločnosti svojvoľne zvyšoval počty hlasov v každoročnej ankete o najobľúbenejšie auto nemeckých vodičov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #ADAC #letecká záchranka #Peter Meyer
Články podľa značiek